Semasa

Tumbvk, Cekikk Dan Tampar SebeIum Rog0I Budak 7 Tahun, Lelaki Akhirnya Menerima Padah Dikenakan Hkvman Berat

Tawau: “Perbuatan kamu (tertuduh) tidak berhati perut dan amat kejam malah lebih teruk daripada binatang,” kata Timbalan Pendaftar Mahkamah Tinggi Tawau di sini, hari ini.

RAKAMAN VIDEO ADA DI BAWAH SEKALI

Amir Shah Amir Hassan yang bertindak selaku Hakim berkata, demikian ketika menjatuhkan hukuman penjara 28 tahun dan 22 sebatan terhadap seorang lelaki warga Filipina, Mohamad Tahir Abraham, 22.

 

Tertuduh yang juga pendatang asing tanpa izin (Pati) bekerja sebagai nelayan dan mengaku bersalah atas kesalahan menculik, merogol dan mencederakan seorang kanak-kanak perempuan berumur tujuh tahun ketika kejadian di Semporna, 7 April tahun lalu.

              

Tertuduh juga turut berdepan pertuduhan mengikut Seksyen 362 Kanun Keseksaan atas kesalahan memperdaya atau mendorong mangsa meninggalkan kediamannya tanpa kerelaan pada tarikh dan masa yang sama dan jika sabit kesalahan boleh dihukum penjara tujuh tahun dan sebat.

Terdahulu, pendakwaan yang dijalankan Timbalan Pendakwa Raya Mohd Suhaimi Suriana dalam hujahnya memohon hukuman berat mengambil kira faktor trauma dialami mangsa selain faktor kepentingan awam.

“Walaupun kes ini dilaporkan pada April tahun lalu namun pertuduhan hanya dijalankan hari ini berikutan keadaan mangsa yang enggan dirakam percakapan kerana mengalami trauma malah semasa kawad cam dibuat mangsa meraung dan menangis apabila melihat wajah tertuduh,” katanya.

Mahkamah turut menetapkan hukuman ke atas tertuduh yang tidak diwakili peguam itu berjalan secara berasingan dan berkuat kuasa dari tarikh sabitan hari ini, selain tertuduh dirujuk ke Jabatan Imigresen untuk diusir pulang ke negara asal sebaik selesai menjalani hukuman.

“Hukuman nampak mcm setimpal tapi tak setimpal.. tk boleh sembuhkan kecederaan mental, fizikal dialami mangsa.. setiap malam tidur dibayangi mimpi ngeri tersebut..” – Hanafi

“datang negara orang buat hal x berperikemanusian kalau dah gian sangat pergilah gesek2 punai tu kat kulit durian…janga ko perlakukan pada kanak2 yg x berdaya.semoga mereput.” – Saiful

“Kesian bdk tu trauma mngkin sepanjang hidup. Baru 7 thn, baru darjah satu. Mmg betul kata hakim, perbuatan hina kamu lebih teruk dr binatang. Sepatutnya dirotan ped0fiI ini lebih byk lg dan penjara lebih pjg lg.

Umur 22 nanti keluar baru 50. Itu pun nanti dikurangkan lg hukuman penjaranya kerana beberapa sbb. Ped0fiI ni susah nak diubati. Mereka sejenis spesis binatang yg sentiasa mencari mangsa yg lemah.” – Mata Hati

         

Tonton Video :

Sumber HM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Untuk Komen Dan Share Banyak² Ya.. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *