Hiburan

Sajat Kini Ber4da Di Austr4lia, Akui Telah R4smi Berhijr4h Ke Sana.

Sejak mulai ‘ber.ani’ kembali di medla s0sial, usahawan penuh k0ntr0versi, Nur Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruzzaman dilihat telah menyapa para pengikutnya yang sudah lama menunggu kemun.culannya.

Dalam perk0ngsian di IG live, Sajat memakl.umkan yang dirinya sedang menjalankan kuar.antin di Canterbury, Australia dan telah pun ras.mi berhij.rah ke negara Kanggaru itu.

Bercerita tentang perkemb.angan terkini, usahawan terb.abit berkata bahawa akan ada beberapa peranc.angan untuknya surv.ive di negara tersebut. Salah satunya adalah membuka kembali perniagaan dibantu beberapa pihak terma.suklah akan menghadiri wawa.ncara di salah satu medla di Australia untuk bercerita tentang dirinya.

Ditanya apa perasaan ketika ini selepas berada di negara terb.abit, Sajat menga.kui sangat bahagia kerana sudah beb.as dan b0leh menjadi dirinya sendiri.

Ada juga netiz.en yang mahukan usahawan itu men.gulas tentang ke.snya yang sebelum ini sehingga dia perlu ‘menyel.udup’ masuk ke negara jiran untuk melar.ikan diri sus.ulan war.an ta.ngkap dikenakan.

Menur.utnya, apa yang terj.adi tidaklah seperti yang disa.ngka dan semuanya dalam keadaan baik-baik sahaja. Dia juga mengh0rmati kerja pihak PDR.M yang menjalankan tug.as dengan baik.

Selain itu, Sajat turut memakl.umkan yang segala perniag.aannya di Malaysia sudahpun di jual dan kini berhij.rah ke Australia untuk memulakan perniagaan baharu selepas selesai dikuar.antin.

Menjawab s0alan tentang ag.ama, usahawan terbabit menjel.askan yang is.u itu adalah satu perkara perib.adi dan dia sama sekali tidak mahu men.gulas kerana baginya biarlah dia menjal.ankan kewaj.iban sebagai umat Islam mengikut caranya sendiri.

Tak hanya itu, Sajat memberitahu yang dia sama sekali tidak akan meng.aku berkenaan jantina walaupun sehingga ke lubang kub.ur kelak kerana padanya dia tetap wanita.

Setiap 0rang tidak ada hak untuk mem.aksa dirinya menjadi 0rang lain dan  sangat kec.ewa dengan mereka yang memintanya beru.bah secara luaran sedangkan dalamannya adalah se0rang wanita.

Di akhir IG live Sajat, dia menges.ahkan dirinya sudah ‘berc.erai’ tal.ak tiga dengan Malaysia dan tidak akan b0leh kembali ke sini lagi. Dia sama sekali tidak berasa ral.at akan hal itu dan cukup teruja untuk memulakan kehidupan yang baru di Australia.

Perancangannya adalah untuk membuka perniagaan dan membantu rakyat Malaysia yang ingin bekerja di Australia dengan cara bekerja di bawah perniag.aannya kelak.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : omm

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *