Semasa

Jenazah bapa muda nahas mat rempit seIamat dikebvmi maIam td

GEORGE TOWN – Tiga penunggang motosikal dilaporkan mavt dalam kejadian kemaIangan di Lebuh Raya Tun Dr. Lim Choong Eu menghala ke pusat bandar di sini pagi tadi.

RAKAMAN VIDEO ADA DI BAWAH SEKALI

Ketiga-tiga man.gsa dilaporkan meninggal dvnia di tempat kejadian dipercayai akibat kec.ederaan parah pada badan dan kepala kira-kira pukul 5 pagi tadi.

   

Bagaimanapun, dua penunggang m0tosikal lagi dilaporkan mengalami kecederaan dan kini menerima rawatan di Hospital Pulau Pinang.

Kesemua mereka dikatakan berusia dalam lingkungan 20-an selain dua daripadanya merupakan adik-beradik.

Ketika ini, ramai sanak-saudara dan kenalan mangsa berkumpul di pekarangan Jabatan Forensik Hospital Pulau Pinang.

Maklumat lanjut berhubung kejadian berlaku akan menyusul sebentar nanti.

Menjengah ke laman faceb0ok MamuJarum, dikatakan identiti ketiga-tiga penunggang tersebut telah dikenal pasti.

Antara reaksi netizen :

“Ma.ti itu pasti….kita pilih lah kita nk kematian tu mcmna insyaallah kita merancang AIlah sebaik2 menentukn……al fatihah……semoga allah tempatkn mereka2 bersama2 dgn org yg beriman dri apa kebaikn mereka yg lepas2….amin” – Pokchan

“Harap sgt semua dlm ni kalau ada yg nak comment tolong la jaga kata kata jaga perasaan keluarga arwah…. Salah sorsng arwah tu adik dia pun baru ja meninggal tahun ni bulan 3 dan sekarang abang dia..saya mohon jaga la kata2 kita…. Terima kasih semua” – Emilia

“Lebih pada kesian kat ibubapa depa ini la..ssh pyh bg bsq tba2 meninggal dlm keadaan tragik mcm ni..emm..moga menjadi iktibar utk yg lain la..xda faedah pun buat benda2 mcm ni..takat kepuasan dri ni byk benda lain blh buat.. innalillah wa innailaihi rojiun..” – Nur Faiz

“Salam Takziah. Insaflah wahai anak2 muda yg kaki lumba. Ingatlah orang tua kat umah yg menjaga kamu dari kecil hingga dewasa. Sayanglah nyawa2 anda. Sekadar nasihat…” – YusRi

               

Jenazah bapa muda selamat dikebumikan

GEORGE TOWN – Jenazah rakan pasangan kembar yang terlibat dalam kemaIangan melibatkan lebih lima motosikal di Lebuh Raya Tun Dr. Lim Choong Eu, menghala ke pusat bandar ini pagi tadi, Muhammad Eizreel Muhamad Roszadi, 25 selamat dikebvmi malam tadi.

Bapa kepada dua cahaya mata iaitu Nur Qisya Eizreel, 8, dan Nur Diyana Mikayla, 4, dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Masjid Al-Huda di Sungai Ara kira-kira pukul 10 malam.

Pasangan kembar tersebut ialah Muhamad Shazwan Hakim, 22, juga maut maut di tempat kejadian dan Muhamad Shazwan Hafis, 22, mengalami cedera parah.

Dianggarkan lebih 150 rakan dan sanak-saudara hadir mengiringi jen.azah Muhamad Eizreel yang juga anak sulung daripada dua beradik itu.

Isterinya, Norhanazielah Hanazi, 28, berkata, dia reda dengan pemergian suaminya meskipun dia kini dalam keadaan sarat mengandung sembilan bulan.

“Bertambah sedih apabila melihat anak-an.ak kecil menangis bila beritahu yang bapa mereka sudah tiada,” katanya ketika ditemui Kosmo! di sini.

Terdahulu, kemala.ngan yang kira-kira pukul 4.30 pagi itu melibatkan empat maut manakala tiga lagi mengalami kecederaan.

Mangsa lain yang terk0rban dalam nahas terbabit ialah Ahmad Haikal Naif Ahmad Nazrul ,19 dan Muhammad Harith Zikri Yusnizar, 17.

Tonton Video :

Sumber Kosmo, Mamu Jarum, BH

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *