Dunia

Gadis Muda Dit3mukan M4ti Men3guk R4cun Disebel4h kubvr Bapanya.

Seprang gadis muda yang juga merup.akan se0rang mahasi.swa berusia 23 tahun  ditem.ukan ma.ti di ku.bur bapanya di Desa Japan, Mpj0kert0, Jawa Timur, baru-baru ini.

Teg.uk rac.un di ku.bur ayah

Menu.rut penjaga ku.bur, ketika keja.dian ma.ngsa dilihat sedang men.eguk b0t0l seperti teh, namun bau cec.air itu agak tidak menyen.angkan.

“Ma.ngsa kebelaka.ngan ini se.ring berdiam diri di kub.ur ayahnya, bahkan ker.ap tertidur di sana.”

“Sebelum ini dia pun nak bu.nuh diri, tapi hasr.atnya diket.ahui ibu dan adik beradiknya. Tapi, dia cari pelu.ang lagi untuk berb.uat demikian dan akh.irnya selepas kaw.asan ku.bur sunyi dia men.eguk ra.cun itu sew.aktu ibunya tia.da.”

Tert.ekan lepas dis.ahkan ha.mil

Gadis berusia 23 tahun itu diperc.ayai memb.unuh diri dengan minum ra.cun selepas ha.mil luar ni.kah aki.bat terla.njur dengan se0rang angg0ta p0lis.

Kis.ah kema.tian gadis itu turut tu.lar dalam Twltter dengan se0rang daripada pengguna medla s0sial itu menga.kui dia merup.akan rakan kepada m4ngsa.

M4ngsa dilap0rkan mengal.ami teka.nan pera.saan selepas hubu.ngan cintanya dengan angg0ta p0lis ters.ebut semakin rengg.ang, selain mengand.ungkan anaknya.

Dalam pada itu, jurucakap p0lis, Hadi Supraptoyo berkata, teman lelaki gadis itu sudah dita.han bagi memb.antu sias.atan.

“Gadis itu dan angg0ta p0lis ters.ebut sering terla.njur dan ha.silnya, sudah dua kali ma.ngsa ha.mil iaitu pada Mac 2020 dan Ogos 2021.

“Namun, kedua-dua kand.ungan itu digu.gurkan dengan perset.ujuan mereka iaitu ketika kandu.ngan berusia beberapa minggu bagi pertama kali dan kand.ungan berusia empat bulan untuk yang kedua kali,” katanya.

Memetik lap0ran B0g0r Daily, m4ngsa yang dike.nali sebagai N0via Widyasari Rahayu menga.lami teka.nan selepas disa.hkan menga.ndung aki.bat diperk0sa lelaki yang juga merup.akan se0rang angg0ta berunif0rm dan diminta menggu.gurkan kandu.ngannya.

“M4ngsa telah dib.awa ke sebuah pengin.apan 0leh kekasihnya dan telah dipa.ksa makan ub.at sehingga dia tertidur… selepas 4 bulan keja.dian, Novia dis.ahkan ha.mil.”

Sehub.ungan itu, angg0ta p0lis ters.ebut bak.al dida.kwa dengan kesal.ahan sengaja menggu.gurkan kandu.ngan dan kini dita.han di balai p0lis M0j0kert0.

Sementara itu, p0lis masih mene.ruskan sias.atan bagi meng.enal pasti pun.ca kema.tian gadis ters.ebut serta ra.cun yang diambilnya.

Berikut merup.akan n0ta ak.hir m4ngsa

Dalam pada itu, netlzen di Malaysia mela.hirkan rasa simp.ati atas pender.itaan yang dial.ami oleh m4ngsa

“Semoga Allah swt menga.mpuni ke semua d0sanya.. Hanya Allah swt yg benar 2 keta.hui… Jgn kita manusia mengadili nya.. Sedang kn dri kita belum tentu lgi nasib nya bagaimana di penghujung hayat… Itu urusan Allah.. Kita d0akan yg baik2 aja..”

“Mulai skg ..berhe.nti lah mengata kan didik lah anak perempuan mu se.baik mungkin tapi sbliknya didik lah anak lelaki mu sebaik mungkin..ajar dia bertangu.ngjawab untuk smua mslh yg dia lakukan..buat ibu dan bapa di luar sana..jgn ajar anak kamu lari dari tangungja.wab dia ..”

“Kalau balik2 lelaki tidak mahu bertangg.ungjawab terh.adap kand.ungan zuri.atnya, nampak sangat lelaki tu hanya memperg.unakan dan memperm.ainkan wanita tu. Kalau jumpa lelaki mcm ni, TOLONG tingg.alkan lelaki tu tanpa mengira betapa kaya, berpa.ngkat, atau hensemnya dia. Jgn r0sakkan diri kamu untuk org yg tidak mengha.rgai kamu. Yakin bahwa di luar sana akan ada lelaki yg mengha.rgai kamu seadanya. Semoga kita semua mengambil ikti.bar atas keja.dian ini.”

“Innalillahiwainnaillahirojiun Al fatihah ya Allah amp.unkan segala d0sa nya sesunguhnya engkau maha penga.mpun kpd hamba hamba mu..
semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya dan ditempatkan besama hamba nya yg soleh. Aaminn ya robbal allaminn..”

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Sumber : tr4nsf0rmasi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *