Hiburan

“Wanita yg berani gegar skandal suami” Kenali siapa sebenarnya Rossalennah Natassyiah Asshaferah.

Selamat bernikah dengan jejaka pilihan  , Mohammad Shukri bin Mohamed Sahar atau lebih dikenali sebagai Shuk ialah seorang pelawak, pengacara TV dan pelakon lelaki yang berasal dari Pulau Pinang, Malaysia  pada 20 Disember 2015.

Rossalennah Natassyiah Asshaferah Mohd Salleh atau Sera kini memiliki dua cahaya mata

Pada 13 Julai 2019 beliau selamat menimang cahaya mata perempuan kedua pada Sabtu lalu. Mereka menimang anak kedua tiga minggu lebih awal daripada tarikh jangkaan.

Rossalennah Natassyiah Asshaferah, 27, melahirkan puteri kedua mereka seberat 2.7 kilogram, pada pukul 3.05 pagi, 13 Julai tahun lalu.

Berita gembira ini turut dikongsi oleh laman Instagram stesen radio tempat Shuk bertugas, Hot FM.

Aktif Berniaga Di IG

Jika dilihat di IG Sera , beliau begitu aktif menjual pelbagai minuman kesihatan dan beberapa produk kosmetik. Maka tidak hairanlah beliau dan Suami di murahkan rezeki sehingga mampu memilik kediaman mewah

SYUK SAHAR renovate rumah jadi RUMAHKU SYURGAKU untuk ISTERI siap ada TABLE SNOOKER

 

Berdepan Dengan Suami Cvvrang 2019

Pada tahun 2020, SELEPAS lama mendiamkan diri, penyampai radio Hot FM iaitu Shuk Sahar akhirnya tampil menjelaskan dakwaan berlaku cur4ng terhadap isterinya, Rossalennah Natassyiah Asshaferah.

Shuk atau nama sebenarnya Mohammad Shukri Mohamed Sahar, 34, mengakui pernah mengenali wanita yang dikenali sebagai Fara Salleh dan isterinya mengetahui tentang perkara itu.

“Saya mengaku yang saya pernah kenal insan terbabit dan isteri pun mengetahui perkara itu. Sebenarnya masalah tersebut sudah lama selesaikan.

“Tapi saya tak tahu apa niat individu yang menyebarkan perkara itu. Saya pun dah berbincang dengan isteri dan ambil keputusan untuk tidak mengulas lebih lanjut.

“Apa yang berlaku sudah berlalu dan saya nak fokus kepada keluarga serta kerjaya sahaja sekarang ini,” kata Shuk kepada mStar.

Pengacara dan pelawak terkenal itu ditemui ketika media night bersama HotFM & KoolFM di Red Box, The Gardens, Mid Valley, Kuala Lumpur pada Rabu.

Ketika benda itu (isu cur4ng) berlaku, saya dan isteri serta anak dalam perjalanan pulang ke kampung di Pulau Pinang.

Sebelum ini, Shuk didakwa berlaku cur4ng dan mempunyai hubungan dengan seorang wanita yang dikenali sebagai Fara Salleh.

Kisah tersebut menjadi tular pada awal Ogos lalu selepas seorang pengguna di Twitter mendedahkan beberapa bukti.

Sementara itu, menerusi ruangan komen di bawah perkongsian itu, rata-rata netizen memberi kata-kata semangat kepada Rossalennah.

Tak kurang juga yang mengec4m Shuk kerana tergamak melay4n isterinya sebegitu.

Kenapa tak buat laporan kepada JAIS?

Segelintir warganet turut bertanya kepada Rossalennah kenapa tidak buat laporan sahaja kepada Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).

Menurut mereka, sekiranya mempunyai bukti yang kukuh, pihak berkuasa pasti akan datang dan tindakan juga diambil terhadap tertduh.

” Kenapa tak panggil JAIS?,” tanya Ika.

Soalan itu tidak dijawab oleh Rossalennah.

Bagaimanapun, ia telah dijawab oleh Iesya Toh, yang juga merupakan bekas pengacara Selamat Pagi Malaysia di RTM.

” Jais selalu lambattttt.. orang dah siap proses dan selamat hilang baru call balik,” komen Iesya.

Ternyata komen itu mendapat perhatian warganet lain terkejut kerana soalan itu dijawab oleh Iesya Toh yang juga merupakan pelakon dan penyanyi..

Rata-rata warganet lain bersetuju dengan jawapan Iesya Toh apabila ada yang berkongsi pengalaman mereka sewaktu berurusan dengan JAIS.

” A’ah betul..penah jadi..saya telefon petang, pastu kata nanti pegawai berkaitan akan hubungi semula..sampai esok nya pun take..2 kali jadi macam ni..sampai sudah, takde telefon takde datang..padahal alamat dah siap bagi pun,” tulis Ctkmdsr.

“Orang Lain Tidur, Aku Berkeliaran Cari Laki Aku”- Rumahtangga Sera di uji lagi

Hari ini laman instagram pelawak dan pengacara, Shuk Sahar hari ini teruk ‘diser4ng’ netizen selepas isterinya , Rossalennah Natassyiah Asshafera atau Seraa mendedahkan Shuk kembali berlaku cur4ng.

Menerusi beberapa perkongsian di Instagram, Seraa telah memuat naik luahan hatinya mengenai Shuk yang menurutnya telah kembali berhubungan dengan wanita sama yang pernah dikaitkan dengannya dahulu iaitu Farah.

Menurut Sera, dia telah mencari Shuk di rumah wanita ditemani PA Shuk, selepas suaminya tidak pulang ke rumah.

Namun disana dia telah dihalang malah dihalau dari rumah tersebut meskipun dia begitu yakin Shuk pada waktu itu berada di dalam rumah berkenaan.

Kau tak balik duduk rumah betin-a ni

“Terima kasih dah tinggalkan aku dengan anak-anak. Aku bertahan sampai tahap ini, menutup segala celah yang bu-ruk demi masa depan anak-anak. Tapi hari demi hari, kau buang aku dengan anak-anak. Kau biarkan aku kena maki hamun dengan betina ni selama ni. Aku suruh kau keluar, kau tak keluar, kau tak balik duduk rumah betina ni.

Allah tu maha adil.. naluri isteri x pernah salah..

Menerusi satu lagi perkongsiaan, Sera menjelaskan PA Shuk yang menemaninya kemudian menghubungi wanita tersebut meminta Shuk keluar.

Tambah Seraa, Shuk kemudian bercakap dengan PA nya menggunakan telefon wanita tersebut namun dia enggan keluar dari rumah tersebut selagi dia ada disana.

“Seraa ada saksi pergi sini dgn p.a shuk. Dia kol Faara.. suruh Shuk keluar.. shuk bercakap melalui telefon fara kata taknak keluar selagi aku ada. Apa jadi dia takkan keluar.

“Bayangkanlah apa perasaan aku .. aku tak pernah sesedih ini.. sesakit ini ” tulis Seraa menerusi perkongsian tersebut.

Selalu dim4ki oleh skandal Shuk

Dalam satu lagi perkongsian berbeza, Seraa turut mendedahkan yang dia selalu dimaki dan dihina oleh wanita tersebut. Malah dia turut memuat naik satu tangkap layar perbualan whatsapp diantanya bersama perempuan tersebut.

Menerusi foto tersebut jelas wanita berkenaan seorang wanita yang bermulut lancang malah sanggup membahasakan Seraa dengan kata-kata makian dan nista.

“Aku selalu kena maki kena whatsapp, aku sudha cukup tabah, sudah cukup sabar.. tapi kau Shuk tak pernah hargai” tulis Sarah lagi.

Malah Seraa turut berkongsi satu video dipercayai video lama dimana Shuk sedang bercakap dengan wanita tersebut menggunakan loud speaker membuktikan wanita berkenaan memang seorang yang kasar bahasanya.

Malah menerusi video sama, wanita tersebut dilihat cuba mengugut untuk melibatkan keluarga Shuk dan Seraa didalam hal berkenaan.

Netizen jadi ber4ng dan serang IG Shuk

Satu demi satu pendedahan yang dilakukan Sera menyebabkan orang ramai mula menjadi berang dan terus menyerang akaun Instagram Shuk.

Memandangkan Shuk kebetulan ada membuat perkongsian di laman IGnya mengenai satu suara ‘misteri’ seolah seorang wanita menangis sewaktu dia sedang bersiaran live, netizen memabil peluang dengan melepaskan geram mereka pada ruangan komen tersebut.


Itu suara bini kau menangis

Malah ada yang mengaitkan suara mistik tersebut dengan isterinya dengan menyatakan ia adalah suara isterinya yang sedang menangis.

Kaki curang

Setakat artikel ini ditulis, Shuk belum lagi memberikan sebarang respon mengenai dakwaan isterinya ini.

Apa-apa pun kami mendoakan semoga urusan Sera dan keluarga di permudahkan

Sumber : kecohape

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *