Semasa

“Walaupun sy brpakain wanita” ini senarai kebajikan yg sajaat buat utk korang semua?

Usahawan kosmetik sensasi, Nur Sajat menafikan dia cuba memperl3kehkan soal agama dengan segala perbuatan dan perilaku yang dilakukannya selama ini.

Bahkan, kata Nur Sajat atau nama sebenarnya, Muhammad Sajjad Kamaruzzaman, 36, jauh sekali untuk dia terdetik rasa untuk mempermainkan agama Islam.

Sebaliknya, kata Sajat, dia cukup sayang akan agamanya sebagai seorang Muslim.

Buktinya, Sajat mendedahkan sepanjang penglibatannnya dalam dunia perniagaan, dia sudah banyak mewakafkan sebahagian harta yang dimiliki di rumah ibadat sepanjang tujuh tahun berniaga.

“Dari saya mula berniaga 2014-2021, saya dah banyak mewakafkan untuk rumah-rumah Allah.

Bukan dalam Selangor sahaja, malah merata tempat di Kelantan, Johor, Kedah, Sarawak.

Alhamdulillah, setiap bulan mesti saya wakafkan barangan runcit, kelengkapan atau apa-apa untuk rumah Allah walaupun saya dalam gaya hidup memakai pakaian wanita,” luahnya menerusi satu hantaran di Instagram.

Biarpun begitu, katanya, dia tidak pernah sesekali berkongsi hal tersebut di media sosial biarpun dirinya sendiri yang turun padang dalam menguruskan sumbangan wakaf tersebut.

“Apa-apa sahaja keperluan masjid atau surau nak, saya sendiri akan turun untuk membeli. Saya tak suruh staf saya belikan atau cari ejen barang electrik untuk diwakafkan.

“Ada beberapa masjid saya buatkan pagar, jambatan kecil untuk menyenangkan mereka untuk ke masjid, tukar karpet baru dan macam- macam lagi saya wakafkan..

“Mimbar kayu jati masjid hampir 20 biji saya wakafkan, tapi satu nama masjid saya tak ada sebut untuk diuar-uarkan supaya biarlah saya buat kerja ini ikhlas daripada hati saya yang memang lahir-lahir dah mempunyai naluri wanita, akal wanita, jiwa wanita,” katanya.

Dalam entri tersebut, Sajat turut berkongsi beberapa keping foto yang memaparkan sebahagian sumbangan wakafkan untuk masjid dan surau yang pernah dibuatnya sebelum ini.

Saya bukan nak tunjuk semua inisebab saya nak riak atau sebagainya tetapi saya bukanlah jahat, atau mempermainkan agama atau memperlekehkan agama.

Saya sayang Allah sebab saya sayang dan saya cinta Allah bagi saya perasaan ini untuk saya hargai cinta saya pada Allah..

“Sedih bila hari-hari orang kata kau ini hina Islam, kau ini hina agama kau, ini makhluk dilaknat dan macam-macam tohmahan pada saya,” katanya.

Berita sebelum  ini yang sajadt nak keluar Islam?

Terdahulu, Sajat mencur1 tumpuan umum selepas ditahan pihak Jabatan Agama Islam Selangor bagi membantu si4satan mengikut Seksyen 10, Enakmen Jenayah Syariah Negeri Selangor berhubung perlakuannya.

Susulan penahanannya itu, Sajat kemudian membuat pengakuan bahawa dirinya sudah melakukan pembed4han jantina.

Ekoran pendedahannya itu, Sajat kemudian menerima pelbagai respons dalam kalangan netizen yang kemudian mempersoalkan segala bentuk amalan kebajikan yang dilakukannya.Gempak

sebelum ini beliau ada update seperti di bawah-

Datang bagi ktrangan pada JAIS

Selain itu, dia trut memuat naik di lnstastory meIuahkan rasa sedlh dan terkiIan dengan Iayanan dan diskrlminasi sesetengah plhak terhadap goI0ngan sepertinya.

Sajat juga mempers0aIkan mengenai hkum agama adakah hanya berpndukan cara seseorang berpkaian sahaja?

“Adakah aku seorang kaflr?”

Aku selalu bersedekah!”

Namun, lebih mengjutkan apabila Sajat menulis mengnai dirinya yang mendkwa sudah membuat pembdahan jantlna seperti dikc0hkan oleh ntlzen sebelum ini. Atau mungkin penuIisan itu sekdar monolog daIaman tentang perspsi orang ramai terhdap dirinya?

“Sebab kau tu ID leIaki”

“Muhammad Sajjad adalah leIaki”

“Kalau keIuar agama, baru semua gembira”

Pemilik Nur Sajat Gold ini juga meIuahkan rasa mahu keluar dari agama kerana sangat tertkan dengan ketidakadiIan yang berlaku terhdap dirinya sehingga Iupa segala kebaikan diIakukan sebelum ini.

“Aku rasa Islam itu brat. Jika aku keIuar agama Islam baru mereka gembira!! Ptut ke aku keIuar dari agama ku?”ujarnya

Sumber : apaceritatv

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *