Hiburan

Video: Sedang Sibuk Rasmi Cawangan Baru, Shuib Dikejar Badut, Tak Sangka ini yg Terjadi

Shuib mendedahkan kisah eksklusif itu buat pertama kali menerusi program Rumah No 107 yang dihoskan oleh Khir Rahman.

Dijaga dan membesar dengan kasih sayang neneknya sejak berusia 8 bulan, Shuib mengakui kehilangan wanita kesayangannya itu membuatkan dirinya hilang arah tuju.

” Saya duduk dengan nenek sejak usia 8 bulan selepas ibu dan bapa saya berpisah. Masa itu saya tidak tahu status saya.

” Bila saya dah besar dalam umur enam tahun orang tanya mak tak balik ke?

Saya keliru dengan status saya sebab waktu itu nenek saya, saya panggil mak manakala atuk dipanggil ayah.

Bagaimanapun kata Shuib, detik yang paling tidak boleh dilupakan adalah ketika umurnya sekitar tujuh ke lapan tahun.

Ini apabila nenek tiba-tiba mengejutkannya dari tidur dan memberitahu ibunya datang.

” Ada satu hari, nenek kejut saya bangun pagi dan dia kata mak saya datang.

Saya keliru, ini mak (nenek) saya tetapi kenapa dia kata saya ada mak lain?

” Orangnya putih, tak tinggi sangat. Saya pandang atas bawah kemudian mak pelvk saya.

Saya tidak berkata apa-apa pada pagi itu kerana sedang cuba memahami situasi yang berlaku,” jelasnya.

Kemudian detik hitam dalam hidup Shuib bermula selepas nenek kesayangannya meningg4l dunia.

” Pada usia 19 tahun nenek saya meningg4l. Bila dia tiada pada masa itu saya ‘l0st’…

” Saya akui 19 ke 25 tahun adalah zaman gelap saya di mana saya mula menjadi anak yang memberont4k, deg1il dan tidak mahu mendengar cakap mak.

” Kecewanya saya sampai tidak mahu berpuasa dan menyambut hari raya. Sebab setiap pagi raya nenek akan mandikan dan bacakan doa.

” Saya tidur dengan dia daripada kecil sampailah umur saya 17 tahun… Dia adalah orang yang paling saya sayang sebelum mak saya,” katanya sebak.

Shuib, Sarah kejar saham akhirat

Shuib Sepahtu dan isterinya, Siti Sarah Raissuddin berhasrat membina masjid dan menghantar mereka yang tidak berkemampuan menunaikan umrah di Tanah Suci Makkah untuk mengejar saham akhirat.

Ketika perniagaan, Bubble Bee Malaysia yang diusahakan semakin maju, Shuib dan Sarah mahu berkongsi rezeki dan menyumbang sesuatu yang bermanfaat.

“Saya dan Sarah pernah terfikir mahu membina masjid dan menghantar mereka yang tidak berkemampuan mengerjakan umrah.

Saya percaya dalam rezeki kita, ada juga bahagian orang lain.

“Saya bersemangat apabila ada pasangan selebriti yang membina masjid hasil keuntungan perniagaan mereka.

“Bagaimanapun, hati saya terdetik membina masjid sebelum mereka lagi.

Saat dikurniakan rezeki, jangan kedekut untuk berkongsi,” katanya kepada BH Online.

Mengulas dirinya dan Sarah dilihat antara pasangan romantis dikalangan selebriti, Shuib berkata, ia sesuatu yang subjektif.

“Soal bahagia sukar untuk diperjelaskan. Ada pasangan bergaduh manja atau cakap merepek sudah dikira romantik.

Saya dan Sarah pula bahagia dengan cara tersendiri. Saya suka menyakat isteri,” katanya.

Shuib berkata, dia mempunyai alasan kukuh menghadiahkan jam tangan berharga kepada isterinya, baru-baru ini.

“Sarah tak suka pakai aksesori ketika awal perkahwinan dahulu. Saya pernah paksa Sarah pakai gelang emas.

Sekarang, saya menghadiahkan jam supaya boleh mengatur masa dengan baik.

“Ditambah pula, Sarah cemerlang dalam perniagaan kecantikannya. Ikutkan syarikat perniagaannya hampir gulung tikar, tahun ini.

Tetapi, saya berjaya meyakinkannya untuk bangkit. Alhamdulillah, Sarah berjaya membuktikan kemampuannya.

“Sebagai ahli perniagaan, hadiah jam tangan sebagai bukti status diri yang serius dalam dunia perniagaan.

Sebelum dapat jam tangan, saya sudah menghadiahkan tas tangan,” katanya.

Bangun Solat Tahajjud Setiap Hari & Rajin Bersedekah, Rahsia Rezeki Shuib Sentiasa Mengalir Deras

Dalam satu posting oleh Imam Muda Asyraf mendedahkan bahawa insan ini nampak biasa tetapi sebenarnya amalan beliau sangat luar biasa.

Menurutnya sejak bertugas sebagai DJ di sebuah radio dan perlu bangun ke konti seawal jam 4 pagu.

Jadi Shuib tidak melepaskan peluang solat Tahajjud hampir setiap hari.

Bukan itu sahaja, malah Surah Al-Waqiah menjadi amalan beliau.

Tidak cukup dengan itu, Shuib juga dikatakan hampir setiap pagi bersedekah menjamu makan tidak kira sesiapa sama ada Pak Guard, Cleaner.

Doa Imam Muda Asyraf juga agar sahabatnya ini sentiasa istiqamah dan terus dimurahkan rezeki.

Niat datang nak COD… Tapi kena tazkirah dengan Shuib

Sebahagian orang, amalan baik mereka terlalu jauh ke dalam mereka sembunyikan…

Insan yang saya kenal ini sejujurnya nampak biasa-biasa.

Tapi mungkin tak ramai yang tahu amalan beliau yang luar biasa… .

Semenjak bertugas sebagai DJ radio yg terpaksa pergi ke konti studio seawal 4 pagi.

Beliau tidak melepaskan peluang untuk solat tahajud hampir setiap hari..

Surah al-Waqiah menjadi amalan beliau..

Bahkan hampir setiap pagi beliau tidak melepaskan peluang bersedekah jamu makan tak kira siapa samada Pak Guard, cleaner dll setiap awal pagi..

Istiqamah hingga hari ini. Murah rezeki beliau… .

Ini antara apa yg sy dapat tahu dari org rapat beliau.. @shuibsepahtu @aisyasyraf_hq

LELAKI PAKAI BAJU BADUT INI TIBA TIBA JUMPA SHUIB. APA YANG BADUT INI CUBA BERITAHU SHUIB MEMANG BUAT SHUIB SEBAK

Hari ini (Isnin) adalah hari pembukaan cawangan terbaru Bubblebee di Meru, Ipoh. Seperti biasa ramai yang beratur untuk berpeluang merasai air minuman viral.

Shuib seperti biasa juga memberi 100 minuman percuma kepada 100 orang yang terawal.

Ketika Shuib berada disana tiba tiba datang seorang lelaki berpakaian badut jumpa Shuib.

Shuib memang pada mulanya tidak faham tetapi dia seakan akan mengerti apa yang lelaki berpakaian badut itu cuba sampaikan.

Shuib luahkan rasa terharu dan sebak dengan apa yang lelaki itu cuba beritahu.

Masa sy ke Outlet baru Bubblebee di Mydin Meru Ipoh tghari td,ada seorang abang Badut ni beria ria kejar dan nak jumpa sy.

Bila jumpa dia bgtau yg dia pekak dan bisu.Walaupon sy tak berapa faham apa yg beliau cuba maksud dan smpikan.

Tp ianya sgt menyentuh hati sy.Beliau seolah2 faham dengan apa yg sedang berlaku …

Sesungguhnya tiada daya upaya hanya dgn pertolongan Allah swt.

Semoga abang badut sentiasa dimurahkan rezeki dan dipermudahkan segala urusan dunia dan akhirat.Amin

Komen Netizen, Ada Yang Mengerti Maksud Badut Itu 

Ada netizen yang seolah olah faham apa lelaki itu cuba beritahu Shuib sebenarnya.

Pada 1 Oktober lalu, Shuib ditemani Siti Sarah hadir ke pejabat SPRM, Putrajaya berhubung siasatan kes pengubahan wang haram membabitkan perniagaan air yang dijalankan mereka.

Pengurus pasangan ini, Nana Mohamad Rom memberitahu Sarah hadir hanya untuk menemani suaminya dan tidak terlibat dalam siasatan tersebut.

Siti Sarah Kongsikan Apa yg Shuib Buat Selama ini Sehingga Rezeki Melimpah Deras

Baru-baru ini, Siti Sarah memuatnaik sebuah video di Instagramnya bersama suaminya, Shuib Sepahtu dan berkongsi beberapa tips untuk suami isteri supaya dimurahkan rezeki.

Alhamdulillah. Bagus tips tu, Sarah. Sis setuju!

Syukur Alhamdulillah Allah meletakkan kami sekeluarga dikedudukan yg tak pernah kami duga

Alhamdulillah… antara tips buat suami isteri supaya murah rezeki adalah ..

Suami kene bayak bersedekah, terutamanya jangan kedekut dengan ibu!!!

Ibu yg melahirkan awak ..Kalau bagi sejuta sebulan pon belom cukup untuk bayar balik..sewa yg awak pernah duduk dalam perut ibu ..

Jangan kedekut dengan isteri .. isteri pun antara pintu rezeki terbuka luas..

Tapi isteri pon jangan lah ambil kesempatan pada suami ..

Isteri pun kena saling memahami dan jangan ambil kesempatan serta tahu kemampuan.

Kata orang, the art of give and take. Saling memahami dan berkongsi.

Ada seringgit kita belanja seringgit sama2 ada sen 10 kita fikirkan macam mana nak gandakan sama2.

Isteri tak boleh derhaka dengan ibu mertua.. tampa ibu mertua awak tak boleh kenal suami awak.

Janganlah kerana sikap buruk isteri pada ibu mertua Allah murka pada sebuah keluarga itu..

View this post on Instagram

Syukur Alhamdulillah Allah meletakkan kami sekeluarga dikedudukan yg tak pernah kami duga Alhamdulillah… antara tips buat suami isteri supaya murah rezeki adalah .. suami kene bayak bersedekah, terutamanya jangan kedekut dengan ibu!!! Ibu yg melahirkan awak .. kalau bagi sejuta sebulan pon belom cukup untuk bayar balik sewa yg awak pernah duduk dalam perut ibu😭😭 .. jangan kedekut dengan isteri .. isteri pun antara pintu rezeki terbuka luas.. tapi isteri pon jangan lah ambil kesempatan pada suami .. isteri pun kena saling memahami dan jangan ambil kesempatan serta tahu kemampuan. Kata orang, the art of give and take. Saling memahami dan berkongsi. Ada seringgit kita belanja seringgit sama2 ada sen 10 kita fikirkan macam mana nak gandakan sama2. isteri tak boleh derhaka dengan ibu mertua.. tampa ibu mertua awak tak boleh kenal suami awak😭😭 jaganlah kerana sikap buruk isteri pada ibu mertua Allah murka pada sebuah keluarga itu.. tag your husband and pls tag your wife 😘😘😘😘

A post shared by Siti Sarah Raissuddin (@sitisarahraissuddin) on

LELAKI PAK

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *