Semasa

Subhanallah, Arw4h Cantik Sangat, Wajahnya Ibarat Memakai F0undati0n Ketlka Dikafankan.

Setiap orang pasti mendambakan kehidupan yang bahagia, di dunia mahupun di akhirat. Bahagia di dunia kerana memiliki rezeki yang berlimp.ahan, bahagia di akhirat dengan amal yang menyel.amatkan kita semua. Ya, rezeki Allah itu mist.eri tetapi kema.tian itu pasti. Cuma tidak kira usia, tempat dan pangkat

Sudah menjadi lumrah setiap insan yang paling disayangi pasti akan hila.ng dalam kehid.upan kita di dunia. Lain orang lain caranya menerima uji.an tersebut. Melalui perk0ngsian se0rang wanita yang dikenali sebagai Ain Suffian di laman Faceb00knya mengenai seorang wanita menin.ggal dunia secara meng.ejut dan menin.ggalkan seorang suami dan tiga orang anak dalam lingkungan umur 5 bulan hingga 9 tahun.

Adik arw.ah bercerita bagaimana kisah peme.rgian arw.ah.

Asalnya beliau mengadu pe.nat. Dan malam sebelum arw.ah menin.ggal dunia, arw.ah mengadu ke.bas tan.gan. Ke.bas yang teramat sehingga membuatkan ar.wah terjaga dari tidur jam 12 malam dan mengej.utkan ibunya kerana tak tahan ke.bas tangan.

Ibu ar.wah menyuruh suami ar.wah menghantarnya ke kli.nik. Tapi waktu itu ba.dan arw.ah semakin le.mah sehingga tak dapat berjalan lalu suami arw.ah bawa ar.wah terus ke h0spital. Sampai di h0spital ar.wah terus peng.san. Jant.ungnya terh.enti lalu terus menin.ggal dunia.

Kehila.ngan arw.ah sangat dirasai seluruh ahli keluarganya. Arw.ah merupakan seorang yang baik, tidak pernah bersu.ngut dan mengel.uh dengan suami mahupun ibu dan ibu mertuanya. Arw.ah juga merupakan se0rang yang tidak pernah menin.ggalkan solat lima waktu dan solat sunat dhuha. Adik ar.wah menyebut wajah arw.ah sangat bersih berseri-seri dan air mata ar.wah seakan mengalir ketika dip0st m0rtem, dimandikan dan dika.fankan.

Kakak ipar ar.wah juga menyatakan wajah ar.wah sangat cantik ibarat memakai f0undati0n ketika dika.fankan. Adik ar.wah bercerita yang ar.wah memang tinggi k0lestr0l dan on medi.cine. Tapi ar.wah st0p makan ubat ketika mengand.ungkan anaknya yang ketiga.

“Selepas bersalin, baru ar.wah c0ntinue semula makan ubat. Dokt0r menges.ahkan kema.tian ar.wah disebabkan jant.ung ters.umbat 100%.” Saya yang mendengar terus rasa ters.edar dan rasa insaf. Pentingnya kita buat medical checkup dan bl0od test berkala. Mungkin kita nampak sihat, slim b0dy, bersukan dan sebagainya tapi hakikatnya.

Hablu minallah, hablu minannas. Jaga hubungan dengan Allah, jaga hubungan dengan manusia. Moga-moga kita beroleh khusnul khotimah-pengakhiran yang baik. Aw.aS dengan gejala sa.kit jan.tung. Usia muda bukan jaminan kita hidup tanpa pen.yakit. Tenanglah ar.wah di sana.. Perginya di hari yang baik, dalam keadaan yang baik juga. Kita yang masih hid.up, ambil pengajaran dan teruskan hid.up. Alfatihah.

Sumber : Ain Suffian

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *