Semasa

“Siap Panggil SUAMl Sy Gemox Ba**” Tidak Mahu Terpalit Sama, Akhirnya Datin Alya Ceritakan Sesuatu

PUTRAJAYA: Rakaman litar tertutup (CCTV) di Bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) mendapati lelaki bergelar ‘Datuk Seri’.

Dia juga suspek utama sindiket pengubahan wang haram melarikan diri dengan bantuan dua pengawal peribadinya.

Sumber memberitahu, ketika kejadian pada 11 Oktober lalu, suspek sememangnya sudah menaiki kenderaan miliknya.

Dan dilihat menuju ke pintu pagar utama bangunan terbabit.

Bagaimanapun, dalam pergerakan antara pintu lobi dan pintu pagar utama, suspek dipercayai keluar daripada kenderaan itu.

Dan melarikan diri ke pagar sisi yang berdekatan dengan pintu belakang SPRM.

“(Beliau melarikan diri) dengan dibantu dua lagi pengawal peribadi yang sudah bersedia untuk membantunya memanjat pagar dan meloloskan diri daripada tangkapan polis.

“Hasil semakan CCTV beliau memanjat pagar dengan bantuan dua pengawal peribadi dan sebuah kereta MyVi sudah menunggu di tepi jalan,” katanya di sini, hari ini.

Sumber berkata, suspek bersama lapan lagi individu itu sudah dilepaskan daripada reman dan dibawa Ibu Pejabat SPRM bagi proses dokumentasi jaminan.

“Setelah selesai proses dokumentasi jaminan, kesemua OKT dibebaskan dan menaiki kenderaan masing-masing keluar dari Ibu Pejabat SPRM.

“Terdapat empat kenderaan jenis Velfire memasuki Ibu Pejabat SPRM bagi menjemput mereka termasuk suspek.

“Bagaimanapun suspek yang bergelar Datuk Seri itu yang pada mulanya sudah memasuki kenderaan bersama peguam

Pengawal peribadi dan pemandu itu didapati tidak ada di dalam kenderaan terbabit kerana sudah melarikan diri,” katanya.

Datin Alyaa Beng4ng Suami Ditvduh Lari L0mpat Pagar SPRM

Beberapa hari lalu hang4t diperkatakan mengenai 1su individu yang did4kwa terl1bat dalam sind1ket Mac4u Sc4m.

Dan perjud1an berjaya melar1kan diri dengan mel0mpat pag4r Suruhanjaya Penceg4han Rasu4h Malaysia (SPRM).

Bagaimanapun, individu yang d1tahan membantu siasatan berhubung k3s tersebut iaitu Datin Alyaa Syuhaila.

Dia meluahkan rasa beng4ng di Instagram miliknya apabila suaminya Datuk Seri Addy Kanna ditvduh sebagai individu yang melar1kan diri.

Kata Alyaa lagi, dia turut kecew4 apabila net1zen mencac1 dan mengh1na fiz1kal serta bentvk bad4n suaminya.

Serta yang menyamakan dengan b1natang yang har4m dimakan oleh Musl1m iaitu bab1.

“Asal Datuk Seri je suami saya kena. Asal lari je suami saya kena tvduh.

Siap orang panggil gemvk bab1 bagai. Kenapa, keluarga korang tak ada yang gemvk ke?

Tanya je, ke muka diaorang macam bab1?

“Lepas ni apa korang nak tudvh? Terutamanya media yang suka v1ralkan benda belum sah1h!

Yang net1zen pun s1buk nak hvkum orang lain, ac4h-ac4h ahli syurg4.

Sendiri tak cerm1n muka, cakap macam tak ada ag4ma.

Das4r manus1a munaf1k,” tulisnya.

Dalam pada itu Alya turut meminta net1zen supaya berhenti mengada-adakan cerita

Selagi mereka belum disabitkan kesal4han kerana b1mbang boleh jatvh f1tnah jika tiada bukti.

Ujarnya, kes masih dalam s1asatan dan mereka memberi kerjasama penuh untuk membantu pihak SPRM.

Menerusi satu perkongsian di Insta Story lagi, dia sebelum ini pernah menjelaskan bahawa mereka tidak terlibat dengan keg1atan har4m tersebut.

Dan disebabkan itulah akaun media s0sial masih aktif seperti biasa.

“Saya pernah cakap sebelum ini saya dan suami tiada ka1tan dengan Mac4u Sc4mmer ini.

Kalau saya men1pu duit orang dah lama saya lari dan tutup akaun IG ni.

Tapi orang f1tnah kami sana sini cakap kami M4cau Sc4m.

Ada berita menti0ned nama kami?,” katanya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *