Hiburan

Rumah Banglo Mewah 10 Selebriti Malaysia yang Mempersonakan, No 7 Memang Mewah Betul

Bestnya kalau dapat duduk rumah besar kan.

Bukan setakat ada bermacam-macam jenis ruang bilik tapi bilik air pun luas yang amat.

Ada pulak kolam renang ke Jacuzzi ke… tak jalan mana pun tak apa, duduk rumah je!

So, tanpa lengahkan masa lagi, jom kita cuci mata tengok rumah banglo mewah selebriti Malaysia ni dulu.

Mana tau, boleh bagi inspirasi dan mengundang semangat pulak untuk kita mengecapi kehidupan mewah seperti ni jugak satu hari nanti!

1) Chef Dato’ Redzuawan (Chef Wan)

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Siapa tak kenal dengan chef selebriti yang paling legend dan femes kat Malaysia ni?

Bukan takat di Malaysia je tau, Chef Wan ni dikenali sampai tahap antarabangsa jugak.

Selain dari pakar dalam memasak, mengacara dan menulis, Chef Wan juga memiliki kediaman mewah cukup memukau di Aspen Garden Residence, yang terletak di Cyberjaya.

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Tengok betapa mantapnya rumah banglo tiga setengah tingkat ni!

Setiap ruang memang luas dan rekaan interior pulak dihias dengan pelbagai perabot dan hiasan yang amat mewah.

Siap ada sofa yang ditempah khas dari New York lagi kat ruang tamunya.

Harga pelancaran rumah banglo ni masa 5 tahun lepas pun dah cecah sampai RM4 juta.

So sekarang mesti dah lagi mahal harganya!

2) Datuk Seri Siti Nurhaliza

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Datuk Seri Siti Nurhaliza ni memang nama yang tak asing lagi dalam industri seni tanah air kita.

Memang tak ada sesiapa boleh nafikan kekayaan Datuk Siti.

Ye lah, dah mencipta nama dalam industri seni sejak umur belasan tahun lagi.

Pastu tambah pulak dengan ada syarikat sendiri dan jadi duta bermacam-macam produk termasuk lah produk kosmetik sendiri.

Lepas dah kahwin dengan suaminya, Datuk K, lagi bertambah-tambah rezeki mereka.

Dorang bukan ada satu, tapi empat buah rumah banglo mewah kat Malaysia, yang mana harga setiap satu mencecah jutaan Ringgit!

a. Banglo di Cameron Highlands

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

b. Banglo di Kuala Lipis

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

c. Banglo di Cheras

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

d. Banglo di Bukit Antarabangsa

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

3) Wawa Zainal & Aeril Zafrel

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Dua merpati sejoli ni memang ramai peminatnya, lagi-lagi dengan kisah cinta romantik dorang yang ala-ala cerita Hindustan tu.

Lepas dah hampir 8 tahun kahwin, tiba-tiba Aeril memberikan kejutan pada isteri tercinta dengan menghadiahkan rumah pertama mereka berdua sejak mendirikan rumahtangga.

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Amat sweet lah dorang ni. Kalau korang nak tau, mahligai mewah dengan dekorasi elegan dan memukau ni ambil masa sampai setahun nak siapkan pengubahsuaian.

Memang teliti betul Mr Suami Wawa Zainal ni.

Satu rumah dihias dengan rapi dan tona warna yang dipilih pulak sangat menggamit jiwa.

4) Neelofa

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Usahawan cantik dan bergaya ni bukan sahaja dah menceburi industri seni dari umur yang muda.

Tapi dah berjaya uruskan bisnes sendiri sejak dari umur 26 tahun lagi.

Bisnes hijab Neelofa yang glamorous tu femes dari dalam negara sampai ke luar negara.

Rekod jualannya pernah dicatat pada RM50 juta dan ke atas.

Lepas dah bertahun mencipta nama sebagai usahawan, ada khabar berita yang Neelofa beli sebuah rumah mewah yang sangat cantik.

Tertarik dan menawan kat area Klang Valley ni. Siap boleh nampak pemandangan Menara KLCC lagi!

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Pemandangan daripada tingkat atas rumah Neelofa ni memang cantik sangat, dan rumah siap ada kolam renang lagi.

Stress-stress kerja boleh terus lompat tenangkan fikiran dalam kolam yang biru nan indah. Mesti best kan?

5) Siti Sarah & Shuib

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Ni satu lagi kisah pasangan yang memang sangat sweet kat Malaysia.

Penyanyi vokal hebat Siti Sarah dengan suaminya Shuib, seorang pelawak yang terkenal dari kumpulan Sepahtu.

Sebagai tanda penghargaan Siti Sarah melahirkan anak ketiga dorang, Shuib menghadiahkan sebuah kondominium berkembar mewah di Puchong.

Ada sumber mengatakan rumah kondo dorang tu boleh mencecah sampai RM1.6 juta seunit tau!

   

 

Bahagianya, lepas bersalin dapat kondo sebiji begitu kan.

Kita sama-sama lah doa biar keluarga kita pun dapat murah rezeki jugak!

6) Datuk Aznil Haji Nawawi

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Datuk Aznil ni, atau lebih dikenali sebagai Pak Nil, seorang pengacara yang terkemuka kat Malaysia.

Kalau tengok keletah Pak Nil ni kat TV memang geli hati je sepanjang masa.

Walaupun rase dia asyik melawak je, tak sangka taste untuk hiasan rumah sangat la tinggi!

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Terpukau bila tengok kemewahan dan susunan perabot yang teratur kat villa mewah Pak Nil ni.

Memang dihias bak macam Istana tau!

Perabot pulak beli dari Datuk Aliff Syukri, tu yang nampak menawan je.

Pak Nil siap sediakan satu ruang istimewa dengan dekorasi ala Marrakesh lagi untuk ahli keluarga berkumpul, berehat atau untuk buat usrah dan solat berjemaah.

7) Anzalna Nasir

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Anzalna ni memang antara pelakon wanita yang jelita kat Malaysia.

Kalau sesiapa yang follow Instagram dia, mesti dah sedia maklum yang Anzalna tinggal di satu unit kondominium mewah yang sangat elegen dan glamorous.

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Anzalna selalu jugak berkongsi gambar-gambar kondominium mewahnya yang terletak dekat dengan KLCC.

Bukan setakat ada kolam renang je, tapi pemandangan dari kondo mewah tu pun memang sangat ekslusif, dapat tengok keindahan Kuala Lumpur direct daripada unit tu kut.

Mengikut satu sumber yang sah, harga kondo Anzalna yang grand tu berharga sekitar RM500,000 ke RM2.6 juta.

Tu baru harga rumah, tak masuk lagi perabot dengan hiasan-hiasan yang hebat tu!

8) Rozlina Onn (Linda Onn)

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Penyampai radio yang pernah terkenal di Malaysia ni pun ada bisnes restoran sendiri.

Linda Onn membeli kediaman rumah banglo mewah yang berharga hampir RM3 juta di Setiahills, Bukit Indah, Ampang.

Harga RM3 juta tu masa mula-mula beli lebih kurang 9 tahun lepas!

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Banglo mewah dua tingkat Linda Onn ni terletak di kawasan perumahan yang ekslusif dan dikawal ketat selama 24 jam oleh pegawai keselamatan yang tersedia.

Reka bentuk kediaman ni memang sangat unik dan keluasan pulak dalam 8,000 kaki persegi termasuk dengan tanah yang ada di sekeliling rumah.

Kalau korang perasan, persekitaran rumah Linda Onn ni cam ala-ala duduk kat resort sebabnya banglo ni memang salah satu daripada 45 buah banglo kat Setiahills yang berkonsepkan villa spa Bali.

9) Dato Aliff Syukri

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Boleh kata satu Malaysia sudah kenal dengan Dato Aliff Syukri ni, atau juga dikenali sebagai ‘abang terlajak laris’.

Dia, yang memang femes dengan pelbagai video aktiviti harian yang selalu viral kat media sosial.

Dah pun berpindah ke mahligai mewah yang tersergam indah di Kota Damansaradengan keluarga tersayang dan orang gaji sekali.

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Aliff penah cakap yang dia bukannya berkongsi pasal rumah bak istana yang seluas 400,000 kaki persegi tu untuk menunjuk-nunjuk pada orang ramai.

Tapi harap yang ramai akan terinspirasi dengan apa yang dia dah capai selepas berkerja keras dalam bisnesnya.

Mahligai Aliff ni dibina atas tanah berharga RM13 juta, dan kos untuk hiasan dalaman je dah mencecah sampai RM11 juta.

Selain dari istana mewah kat Kota Damansara tu, Aliff ada jugak kondominium kat Pavilion Kuala Lumpur, yang mana harga boleh cecah sampai RM4 juta!

10) Dato Seri Vida

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Antara jutawan kosmetik terkenal kat Malaysia, Dato Seri Vida ni memang mempunyai kekayaan yang melimpah ruah.

Macam-macam produk dah terjual bawah brand Pamoga dan Qu Puteh, pastu siap boleh sponsor pelbagai rancangan TV tempatan.

Dan ni dia Rumah Dato SV yang berharga hampir RM20 juta kat Ipoh, Perak tu!

Ni hanya salah sebuah rumah mewah yang dia miliki, kalau tak silap ada 17 buah rumah kat Ipoh dan juga Kelantan yang berharga jutaan Ringgit!

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Mesti semua rase teruja je dapat tengok rumah banglo mewah dan grand kat atas ni kan.

Kalau sesiapa yang rasa dah mampu tu, boleh riki-riki kat laman web kitorang dulu.

Ada pelbagai jenis rumah mewah yang nak dijual, yang dekat ngan rumah artis-artis ni pun ada! Korang kena pandai cari je!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *