Keluarga

Pilu, ‘Terplsah Kerana PKP’ Suami Kembali Ke Kampung Sudah Tidak Bernyaw4, Tinggalkan lsteri dan Anak Yang Masih Kecil.

Kuala Selang0r : Se.bak perk0ngsian oleh Skuad Pengu.rusan Jena.zah Malaysia (SPJM) yang diama.nahkan untuk sema.dikan ja.sad pesa.kit C0vld19.

Kisah ini dimuat naik mereka dilaman faceb00k mereka “Alhamdulillah hari ini kami baru selesai mengu.ruskan satu jena.zah lelaki yang menin.ggaI aki.bat C0vld19, Jena.zah Arw4h diambil di HUKM dan dibawa ke TPI Sg Besar.

Sebelum menghantar jena.zah ke tanah perku.buran,pihak waris meminta kami untuk lalu dan berhe.nti seketika dihadapan rumah arw4h sebagai pengh0rmatan tera.khir.

Apabila kami tiba dihadapan rumah Arw4h, terlihat ibu Arw4h yang berada di atas kerusi r0da dan kakak Arw4h serta ahli keluarga yang lain sudah mula meni.tiskan air mata.

Ketika saIah seorang skuad membacakan d0a untuk Arw4h,berjurailah air mata si ibu dan ahli keluarganya, Kakak Arw4h yang tidak dpt menahan em0si, cuba mendekati van kami, namun dika.wal 0leh ahli keluarga yang lain.

Apabila kami berb0rak dengan sahabat Arw4h, kata beliau ” Arw4h sudah Iama tidak pula.ng ke kampung, tiba-tiba pula.ng dalam keadaan tak bernya.wa “.

Disinilah kita dapat kerinduan antara ahli keluarga yang dipis.ahkan aki.bat pand.emik C0vld19 ini, Sentiasalah jaga diri dan keluarga anda dari dija.ngkiti.

Dalam pada itu kawan baik arw4h juga memuat naik kisah se.dih ini, Mengikut Azwan Zaini, arw4h Mohd Sufie Asari dikenalinya sejak zaman tahun 90an lagi.

Mengikutnya, arw4h ada mengadu kepada isteri yg dia sa.kit pe.rut, Difahamkan juga Arw4h menin.ggaI semasa tidur, Arw4h pernah dija.ngkiti vlrus C0vld19 sebelum ini tetapi telah disahkan bebas beberapa hari kemudian.

Namun setelah disahkan dari KKM C0vld19 menjadi punca kema.tian arw4h, yang menyebabkan jena.zahnya terpa.ksa diuruskan oleh pihak yang ditetapkan oleh KKM.

Semoga seluruh keluarga ta.bah dengan du.gaan yang amat be.rat ini hanya mampu melihat dari jauh jena.zah dibawa oleh van untuk disema.dikan.

Semoga isterinya Puan Maya ku.at dan ta.bah bersama satu2 nya zuriat yang ditin.ggaIkan.moga arw4h ditempatkan disyurga abadi.Al fatihah.

Sumber :  SPJM, mt / db0ngk4r

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *