Viral

Pilu, Hasr4t Nak Sambut Harl Jadl An4k Tak Kesampai4n, Ibu Bapa Redh4, An4k M4ut Kemal4ngan.

Sebagai manusia kita pasti akan di.uji dengan peme.rgian insan tersay.ang di mana terpu.tuslah ikatan dengan ahli keluarga tercinta. Namun begitu, kita harus red.a dengan segala keten.tuan Tuhan.

Begitulah seperti pengal.aman se0rang wanita diken.ali sebagai Khaleeda Nasuha ini apabila di.uji dengan kema.tian adik kesayan.gannya yang terli.bat dalam kema.langan.

Menerusi perk0ngsian vide0 yang dimuat naik di aplikasi Tik T0k, Khaleeda berk0ngsi kisah sedi.hnya mengenai arwh adiknya itu.

Beli kek untuk birthday surprise

Menurut Khaleeda, adik kelimanya yang dikenali sebagai Kakde menin.ggal dunia pada hari Rabu minggu lepas setelah m0tosikal yang dinaikinya hil.ang kaw.alan dan terba.bas ke dalam tebi.ng.

Lebih meny.ayat hati apabila pada hari yang sama ahli keluarga telah merancang untuk membuat birthday surprise dan membeli kek untuk menya.mbut ulang tahun kelahirannya yang ke-21 pada hari itu.

Namun, siapa sangka aj.al telah ‘menyambutnya’ terlebih dahulu.

Tunggu beberapa jam masih tidak pulang, rupanya acci.dent

“Hari keja.dian tu, satu family nak sambut birthday dia (Kakde), adik yang nombor 5. Memang tunggu dia balik, dia balik lam.bat haritu. Dia sempat v0ice dekat umi dia cakap dia ada meet.ing dengan jabatan. So dia balik pukul 2.50 petang then dia dia balik rumah and ambil list untuk pergi ke kedai,” lu.ah Khaleeda.
Diseba.bkan adiknya masih tidak pul.ang ke rumah setelah keluar selama beberapa jam, ahli keluarga sudah mula risau akan keber.adaannya.

Tiba-tiba mereka menerima satu pang.gilan daripada nomb0r tidak dikenali berce.rita keja.dian sebenar yang meni.mpa adiknya. Tambah Khaleeda lagi, jalan yang digun.akan adiknya pada waktu itu bukanlah jalan yang selalu dilalui olehnya.

Se0rang anak yang rajin tol0ng keluarga

Dalam pada itu, Khaleeda sempat berc.erita tentang keperib.adian adiknya yang mana dia arwh disif.atkan sebagai se0rang yang rajin membantu keluarga.

VIDE0

Perk0ngsian wanita itu membuatkan ramai ne.tizen berasa seb.ak dan rata-rata mereka mend0akan agar arwh

 ditempatkan bersama orang yang beriman.

Semoga r0h Kakde ditempatkan di kalangan orang beriman

Salam tkziah

Hebatnya arw4h, semua boleh buat

Bagus budak ni, semua kerja dia sapu

Bagus semua jaga aur4t

Sumber : Tik T0k Khaleeda Nasuha  / viral my

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *