Semasa

Muncul Kedai Guna Nama ‘waris amir’, Dan ini yg Berlaku Bila Dia ni Mula Bersuara Tak Puas Hati

Selepas tiga hari m4yatnya ditemui di dalam tong air di kediaman di Taman Krubong Jaya, Alor Gajah Melaka.

Jenaz4h adik Zubaidi Amir Qusyairy, 7 tahun telah diserahkan kepada waris bagi urusan pengebu. mian.

Dituntut waris kandung

Pihak keluarga angkat g4gal untuk membawa pulang jen4zah.

Ini berikutan tidak mendapat kebenaran daripada keluarga kandung dan akan disemadikan di Jasin, Melaka.

Menerusi Kosmo, j3nazah adik Amir dimaklumkan telah selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Padang Lebar, Simpang Bekoh, Melaka

Syukur jen4zah sudah dikebumikan

Hal ini juga dimaklumkan sendiri keluarga angkat allahyarham di media sosial.

Ini apabila mengucapakan syukur urusan pengebumian sudah selesai.

Menerusi portal Melaka Hari ini juga turut memuat naik beberapa gambar jenzah yang dibawa ke Madrasah Assyakirin, Simpang Bekoh, Asahan.

Ini untuk disembahyangkan sebelum di kebumikan di tanah perkuburan

Terdahulu, hasrat ahli keluarga angkat adik Amir tidak kesampaian.

Ini kerana waris keluarga kandungnya tidak memberi keizinan untuk membawa pulang jnazah ke Rawang untuk tujuan pengebumian.

Myat mngsa yang ditemui meni. nggal dunia pada jam 4 petang jumaat lalu selesai dib3dah si4sat di Jabatan Perubatan F0rensik H0spital Melaka malam tadi.

Dan dituntut waris awal pagi tadi untuk diuruskan.

Selesai urusan kebuml adik Amir, ibu angkat buat ‘live’

Ibu angkat kanak-kanak yang mninggal selepas dipercayai did.era dalam kejadian di Taman Krubong Jaya, di sini.

Jumaat lalu menawarkan laksa sarang percuma kepada semua netizen sebagai jamuan tahlil anaknya itu, tadi.

Norlida Abu Hassan, 50, membuat jemputan itu menerusi rakaman siaran langsung.

Dia menggunakan akaun sosial facebook serta Instagram anaknya tuhfahnazira dengan menyertakan alamat kediamannya di Bukit Sentosa, Rawang, Selangor.

“Terima kasih pada warga netizen, Umi gembira sangat, jadi Umi nak jemput kalau Umi sudah balik sana (Rawang, Selangor).

Jemputlah datang ke rumah Umi. Siapa datang rumah Umi, dapat makan laksa sarang.

“Umi nak buat macam ini, Umi nak guna sikit sumbangan yang diberikan oleh orang ramai untuk arwh Amir (mngsa).

Satu hari Umi nak buat, sesiapa pun boleh pergi (datang ke rumah) makan free.

“Terima kepada semua warga netizen yang memberi sokongan kepada Umi, keluarga Umi.. anak-anak, sepanjang tiga hari ini,” katanya.

Ujarnya, bagaimanapun dia mungkin akan mengusahakan untuk menyediakan juadah itu pada minggu hadapan.

“Tapi dalam sehari dua memang belum lagi lah, mungkin minggu depan,” katanya.

Jelasnya, dia sebelum ini sememangnya menjalankan perniagaan laksa, yang turut menjadi punca pendapatan membesarkan arwh anak angkatnya itu.

“Laksa sarang ini juga merupakan makanan kegemaran Amir, Umi berniaga depan rumah sahaja.

Umi besarkan Amir, bagikan kemudahan apa semua pun (guna) hasil jual laksa,”

Katanya yang menambah kini perniagaannya itu telah dijenamakan sebagai Mr. Laksa.

Terdahulu, siaran langsung selama 50 minit 11 saat itu ditonton lebih 10,000 pengguna.

Norlida pada sesi itu turut mengambil kesempatan mengajak warga netizen menyedekahkan Al-Fatihah.

Bukan sahaja untuk anak syurganya itu, namun bagi mendoakan ketenangan buat dirinya dan keluarga.

Reaksi Orang Ramai

Inn shaa Allah, laksa mmg favurite saya..semoga pernlagaan Ummi maju dan dipermudahkan segala urusan..amiinn.

Keslan tengok umi, b.engkak mata menangls.

Redha lah wahai ibu yang membesarkan seorang anak syurga.

Ini kerana ada ganjaran yg akan menunggu mu kelak.

Semoga umi diberi kes.abaran menghadapi d.ugaan ini.

Niat dan kpd prkara2 yg baik2 mmng patut d terus kan…

Serta brbnyk brsabar lah dgn dugaan yg beri kan…

D doa kan smoga allah mrahmati, mmberkati serta kdamaian hati buat kluarga ini.

Alhamdulilah Umi semua dah selamat.

Moga Umi sekeluarga k.uat semangat dan slmt dlm perjalanan blk.ke Rawang dan dimurahkan rezeki. Amin

Muncul Kedai nama Waris Amir Jadi Perbalahan Warganet

Dalam pada itu, tular pula kedai kari kambung yang didakwa milik waris arwah Amir yang telah bertindak menukar nama kedai.

Ini sehingga meletakkan nama “Waris  Amir”

Ternyata tindakan itu menimbulakn sedilit ketidakpuasan hati netizen

Dalam pada itu, muncul satu lagi nama kedai yang sama di percayai diwujudkan untuk menyindir kedai tersebut

Sumber : trendingsangat

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *