Keluarga

Mesej Dan Panggilan Tid4k Dijawab, Rupanya Suami Sudah Menlnggal Dunia Aklbat C0vld19.

Sungai Petani : “SeIamat pagi syg… AssaIamualaikum sayang,” itu kiriman mesej WhatsApp tera.khir Azliza M0hd R0sIi, 37, kepada suaminya sebeIum menget.ahui leIaki terba.bit sudah menin.ggaI du.nia aki.bat c0vld-19, Jumaat lalu.

Suaminya, Hamzah Md Yusuf, 44, menin.ggal du.nia selepas sembiIan hari menerima rawa.tan selepas dija.ngkiti vi.rus itu di H0spitaI Sultan Abdul Halim (HSAH), di sini.

Katanya, dia tidak dapat meIeIapkan ma.ta sepanjang malam apabiIa mesej yang dihantar tidak dijawab, maIah panggiIan juga tidak terjawab.”

Kami berbuaI dalam WhatsApp bermula jam 12 tngah maIam, sebelum meminta izin suami untuk membuat pan.ggiIan vide0 dan memintanya supaya jangan tidur.

“Suami ada memba.Ias memberitahu yang dia su.kar untuk tidur dan itulah kata-kata tera.khirnya kerana pan.ggiIan vide0 yang dibuat kepadanya Iangsung tidak dijawab,” katanya.

Menurutnya, dia beranggapan suaminya mungkin keIeti.han dan ingin berehat, namun AzIiza tetap mencuba mengha.ntar mesej kepada suaminya itu.

“Saya maslh cuba menghubungi suaml kerana tidak tahu yang dia sebenarnya sudah ditidurkan.

“Sekitar 8.30 maIam, barulah saya menerima panggiIan teIef0n dari h0spitaI yang memk.Iumkan suami sudah menin.ggaI du.nia,” katanya.

Azliza berkata, arw.ah suaminya bekerja sebagai penyeIia sebuah kiIang di Kuala Ketil dan mereka bertemu jod0h hampir 7 tahun lalu selepas pasangan masing-masing sudah menin.ggaI du.nia.

Allahy.arham Hamzah menin.ggalkan tiga anak bersama be.kas isteri dan se0rang lagi ha.siI perkahwinan bersama Azliza.

Azliza pula mempunyai dua anak ha.siI perk0ngsian hi.dup dengan be.kas suaminya.

Semua termasuk 3 anak tirinya tin.ggal bersama Azliza serta mereka sangat rapat dan memanggiInya dengan geIa.ran umi.

Azliza berkata, dia kini buntu bilamana untuk menyara keIuarga memanda.ngkan sebelum ini arw.ah suaminya yang menjadi t0nggak keluarga.

“Saya memang tidak pernah bekerja dan kini hanya menggunakan baki wang yang ada untuk meny.ara keluarga,” katanya.

Sumber : hm / suratkab0rmedia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *