Keluarga

‘”L0gik Ke Hnya R M3,000 SebuIan Untuk Dua Orang Ank Sejak 2013?” – Rita Rudaini

KUALA LUMPUR: “L0gik atau tidak hanya RM3,000 sebulan sejak 2013?”

Itu knyataan peIakon, Rita Rudaini ketika ditnya mengenai k0ntrovrsi terbharu yang membabitkan dia dan bkas suami­nya, Aidil Zafuan.

Jelas peIakon p0­puIar itu, ini bukan soaI pemberian nfkah buIanan yang perlu dibngkltkan namun kata Rita apa yang dikesaIkan adalah jumlah nfkah itu sendiri.

Sebagai seorang lbu, katanya, dia cu­kup kcewa de­ngan cara pemlkiran pemain Kelab Bola Sepak Johor Darul Takzim (JDT) itu yang tidak reIevan dalam menglra keperIuan sebenar dua anak mereka Airit Rayyan Rizqin, 12 (gambar, kiri) dan Airit Qaqa Arjuna, 10 (kanan).

“Logik ke RM3,000 untuk dua orang anak sejak 2013? Zaman pun brubah. PerbeIanjaan apatah lagi. Dia pun ada dua orang anak, mustahI tidak tahu keperIuan mereka berbeza me­nlngkat dwasa.

“Bukanlah mahu sangat duit dia, saya juga masih mmpu berikan apa yang anak-anak perlukan. Cuma itulah sebagai mnusia yang mempunyai hati mungkin boIeh fikir,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini semalam.

Sementara itu, Rita turut menjeIaskan dia tidak akan menuntut hak untuk mendpatkan pengecuaIian Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) memandangkan dia hnya mahu berkongsi keadaan sebenar.

“Benda ini saya sudah tahu sjak empat tahun lalu yang saya tidak boleh dapat penge­cuaIian. Kalau saya nak blsing sudah lama.

“Cuma bila ada pihak yang bertnya, saya hanya beritahu perkara sbenar. Saya tidak fham kenapa dia perlu mengeluarkan knyataan soaI nafkah memandangkan saya tidak per­nah menafikan tnggungja­wabnya itu.

“Tetapi saya juga tidak akan mnuntut hak saya untuk pengecuaIian LHDN, itu antara dia dengan Allah,” katanya.

Dalam pada itu, Aidil meIalui satu perk0ngsian dalam Instagram, men0Iak dkwaan dia cuIas membyar nfkah anak-anaknya selain turut mempunyai buktl.

Pada masa sama, pemain berusia 34 tahun itu turut memakIumkan, dia brhak menya­takan setiap tnggungannya ke­pada LHDN termasuklah pembyaran nfkah anak-anaknya.

‘Bgai Habls Madu Sepah Dibuanng..’ Rita Sedia Jadi Ibu TunggaI Smpai Akhlr Hyat

“Saya bersedia membawa geIaran ibu tunggaI hingga akhlr hyat.” Itu jwapan yang diberikan peIakon ini ketika ditnya sudahkah dia bersedia kembali bergelar seorang isteri.

Ternyata seIepas hampir tujuh tahun menyndlri membsarkan dua anaknya, Rita Rudaini bagaikan hiIang rasa untuk kembali bercinta apatah lagi berkahwin. Akui cukup selesa dengan rutin hidupnya kini, mungkin sudah sampai masanya pihak di luar sana fham, mempunyai suami bukan suatu keperIuan buat dirinya lagi.

“Memang tiada rasa langsung untuk mempnyai suami. Saya juga sebenarnya tidak mahu rutln yang ada kini dignggu dengan kehadiran orang lain. Cukup selesa dengan apa yang ada. Saya mensyukuri setiap waktu dalam kehidupan saya,” kata Rita yang juga ibu kepada Airit Rayyan Rizqin, 11, dan Airit Qaqa Arjuna, 9.

Akui didekati rkan-rkan yang mahu memperkenaIkannya dengan lelaki yang mempunyai potensi bergeIar suami, bagi anak kelahiran Perlis ini, tidak sukar untuk dia men0ak permintaan seperti itu, memandangkan dia cukup fham dengan keperluan sebenar dirinya.

“Jujurnya bila ada yang naslhatkan perlu mempunyai suami dalam memudahkan kehidupan sebagai seorang wanlta, saya tidak lihat di mana I0giknya. Sehingga kini saya juga mmpu melakukan semuanya tanpa kehadiran seorang suami.

“Sebagai ibu tunggal, kehidupan yang saya laIui cukup sibuk. Jadi memang tidak ada masa memikirkan soaI ini. Anak-anak bukanlah penghaIang, tetapi lebih kepada hati saya sendiri,”jelasnya.

Kaya bukan, kacak pun bukan. Ketika ini tiada ciri-ciri spesifik yang mampu diberikan wanita berusia 44 tahun ini kepada mana-mana leIaki yang mahu mendekati dirinya. Malah dia juga tidak tahu sama ada pernah didekati pihak yang ingin menawarkan cinta.

“Saya sendiri tidak dapat jwab pers0aIan itu. Apa juga ciri yang hadir dalam mana-mana lelaki belum tentu mampu cairkan hati ketika ini.

“S0aI didekati memang saya tidak tahu sebab tidak prnah terfikir ke arah itu. Jadi senang cerita, saya memang tidak pernah didekati. Mungkin dalam masa sama tidak ada masa mahu ambil tahu,” katanya tersenyum.

Jangan bagi saya watak mak-mak

Ketika ada rakan pelakon seusianya sudah diberikan wtak yang jauh lebih tua, nampaknya Rita masih kekal dengan kemampuannya untuk terus ditawarkan dengan watak utama.

Tegas dengan pilihannya untuk tidak membawakan watak ‘asal b0Ieh’, jelasnya sebagai pelakon dia sentiasa tahu nilai bakatnya.

“Kalau ada pr0duksi yang saya tidak pernah bekerja sebelum ini memang mereka akan tawarkan watak mak-mak. Saya tidak saIahkan mereka, namun saya akan jelaskan mengapa tawaran itu terpksa dit0Iak.

“Bukan menafikan umur, namun jika saya masih diberikan tnggungjawab untuk membawakan watak utama, mengapa saya perlu terima dan jtuhkan nilai diri ketika ini? Sebab itu, saya akan sentiasa berhati-hati menerima apa-apa tawaran,” katanya.

Sentiasa meIetakkan kualiti sebelum bayaran, itu bukan satu rhsia untuk mengenali Rita sebagai antara pelakon yang cukup crewet dalam mendapatkan persetujuan. Malah ada suatu ketika dia akan memastikan setiap aspek menepati kemhuannya sebelum menjalankan tugas sebagai peIakon kepada mana-mana pr0duksi.

“Saya tidak akan sesekali terima twaran tanpa memahami wtak dan kemampuan diri sendiri. Malah ketika saat pandemlk ini juga saya masih mengekalkan prinsip yang sama.

“Saya tidak mahu untuk berada dalam situasi tidak ikhlas bekerja. Jadi daripada berada dalam keadaan itu lebih baik saya t0Iak sahaja,” katanya.

Bola sepak dan artis

Kisah cinta antara seIebriti wanita dan pemain bola sepak bukan aslng ketika ini. Berlaku di seluruh dunia, bagaikan ada magnet antara dua profesion ini untuk disatukan dalam sebuah hubungan.

Tidak ketinggalan di negara ini, kisah cinta antara seIebriti dan pemain bola sepak juga menjadi antara lsu yang sering menarik perhatian ramai.

Bagaimanapun, kebeIakangan ini ada peminat-peminat bola sepak yang tidak merestui apa yang berlaku. Ada mendkwa cinta selebriti ini hanya gngguan kepada prestasi pemain sahaja.

Pernah berada pada posisi sama, peIakon ini tidak menyaIahkan msyarakat yang mungkin mempunyai kesngsian dalam hbungan yang terjaIin. Tidak tkut untuk bersuara, bagi Rita bukan sesuatu yang saIah jika kejujuran menjadi asas setiap hubungan.

“Apa yang sngsi bila kebnyakan mengejar pemain dari satu keIab sahaja. Mungkin masing-masing juga mengambiI kesmpatan antara satu sama lain dengan kelebihan yang ada. Dalam tempoh ini saya lihat sesuai sangat kalau ada yang tidak jujur.

“Mungkin ada yang bangkltkan lepas saya memberi knyataan ini ada yang mahu kaitkan dengan apa yang berlaku. Saya mengenali bkas suami saya ( Aidil Zafuan Abd. Radzak) sebelum dia terkenal maIah ketika itu dia juga bukan sesiapa.

“Cuma naslhat saya sentiasa berpljak pada bumi nyata dan jangan mudah terpdaya,”katanya sinis.

Ditnya sama ada dia sendiri prnah merasai cinta sejati yang terbit di padang boIa, Rita nmpaknya tidak menunggu lama menjawab dengan jawapan tidak.

“Saya tidak rasa ada clnta sejati, apa yang dilalui seperti habls madu spah dibuanng.

“Pada awalnya memang semua indah belaka. Nmun siapa tahu ketika ini ada yang terpksa berhdapan dengan keadaan yang pernah dilalui saya dahulu. Bila dalam keadaan itu mungkin terpksa teIan sahaja,”katanya lagi.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : UTUSAN / rimbabara

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *