Semasa

Konon Baru Datang H4id Remaja 16 Tahun C4mpk Bayl Dari Tingkat Dua

Seorang bayi lelaki yang masih berny4wa dan bert4li pus4t dipercayai baru dilah1rkan ditemukan berlumvran d4rah di bumbung sebuah rumah teres dua tingkat di Taman Seri Dermawan, Bercham semalam.

Ketua Polis Daerah Ipoh ACP A. Asmadi Abdul Aziz, berkata, pihaknya menerima panggilan mengenai penemuan bayi itu pada jam 12.35 tengah hari daripada orang awam.

Beliau berkata bayi itu telah dic4mpak oleh seorang remaja perempuan berumur 16 tahun dari tingkap biliknya yang terletak di tingkat dua dengan ketinggian kira-kira sembilan meter.

“Seorang saksi yang juga jiran suspek mendengar bunyi kuat yang terj4tuh di bahagian bumbung rumahnya dan kemudian menemukan bayi berkenaan sebelum bertindak menghubungi pihak polis untuk tindakan lanjut,” katanya ketika dihubungi malam tadi.

Menurutnya, pemeriksaan di bilik susp3k yang masih belum ke sekolah kerana baru sebulan berpindah ke rumah berkenaan dari Batu Caves, Selangor mendapati terdapat kesan t0mpokan d4rah pada gerigi tingkap serta cadar biliknya.

A. Asmadi berkata bayi itu berada dalam keadaan kritik4l dan mengal4mi keceder4an pada bahagian kepala dan kini dirawat di Unit Rawatan Rapi Neonatal, Kompleks Wanita, Kanak-Kanak dan Kardiologi, Hospital Raja Permaisuri Bainun di sini.

“Susp3k telah dibawa ke hospital sama untuk menerima rawatan lanjut…keterangan lanjut masih belum diterima kerana remaja itu dalam keadaan lemah akib4t mengalami pend4rahan selepas melah1rkan bayi berkenaan,” katanya.

Katanya, soal sias4t ke atas ibu dan dua adik susp3k mendapati mereka tidak mengetahui tentang keham1lan remaja itu, malah semasa kejad1an dia tidak menunjukkan sebarang petanda mahu melah1rkan anak sebaliknya hanya memberitahu baru sahaja datang ha1d.

Beliau berkata s4ksi-s4ksi k3s berkenaan akan dipanggil ke Ibu Pejabat Polis Daerah Ipoh untuk dirakam percakapan bagi membantu sias4tan lanjut.

Sumber : Bernama/facebook/sin chew Daily/klpress

ARTICLE BERLAINAN :

Lelaki Ini Sanggup Panjat Tingkap Hospital Untuk ‘Lawat’ Insan Yg Istimewa Buat Ramai Sebak

Tidak ingin berjauhan dengan ibunya, seorang pemuda Palestin sanggup memanjat tingkap hospital setiap hari dipercayai untuk melihat ibunya itu yang dimasukkan ke dalam wad setelah dijangkiti Covid-19.

Usaha pemuda yang dikenali sebagai Jihad Al-Suwaiti itu menyentuh hati ramai namun lebih menyedihkan apabila ibunya yang berusia 75 tahun itu disahkan telah meninggal dunia pada 16 Julai yang lalu, lapor Alaraby.

Menurut laporan Alaraby, Jihad memutuskan untuk selalu memantau keperluan ibunya , Rasma Salama, yang dipercayai dijangkiti Covid-19 pada minggu lalu dan dia sama sekali tidak meninggalkan ibunya itu sehinggalah ibunya meninggal dunia.

“Jihad memanjat paip yang berada berdekatan dengan tingkap di bilik ibunya dan akan duduk selama berjam-jam di tepi tingkap tersebut untuk mengawasi ibunya,” kata seorang pegawai.

Jihad juga dipercayai mempunyai hubungan yang sangat rapat dengan ibunya kerana dia merupakan anak bongsu.

Gambar dan juga video yang memperlihatkan Jihad sedang setia duduk di tepi tingkap sehinggalah saat kematian ibunya telah tersebar di laman sosial sejak Khamis lalu dan membangkitkan kesedihan dalam kalangan warganet.

Kawan-kawan, santuni emak kita sebaik-baiknya. Mereka sahaja ada kunci pintu syurga kita semua.

MW : Seandainya setiap anak lelaki mahupun perempuan berusaha menjaga kunci pintu syurga sehingga penghujung nafas mereka.. alangkah beruntungnya setiap ibu yang melahirkan. Ketahuilah, semakin rumit menjaga mak ayah, jika bersabar dan ikhlas semakin besar ganjaran pahalanya.

Berikut pula reaksi dari netizan

“Inilah ujian allah yg paling teruk ..mashallah bila dah kena jangkitan penyakit ini.x dpy lah nak melawat atau jenguk hgga sampai penyakit tu pulih..kesian.

“Budak Palestine dah biasa dengan pergolakkan hidup di bumi tercinta nya dan setiap dari mereka punyai hati yg kental masalah c0vid ni pun dia rela hadap lagi pun hanya untuk berbakti buat ibu yg di kasihi memang tak jadi halangan langsung. Benda lain boleh di cari tapi kasih ibu hanya hayat masih ada sahaja.

“apa sangat pengorbanan seorang anak untuk panjat tingkap nak melawat ibu.. kalau aku pun sanggup.. entah sampai bilaa hayat ibu tu.. semoga Allah sembuhkan ibu dan memberkati si anak

Sunber : musangviral

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *