Keluarga

KepaIa Tertvsuk Besi Cermin Mata, lbu S4yu Ank Terpksa Dib3dah

Pada 2 Disember lalu, seorang pengguna Faceb0ok, Nurull Diyanah telah memuat naik p0sting mengenai kejad1an yang men1mpa anknya, Muhammad Al-Fateh atau mesra dipanggil Fateh.

Menurut p0sting tersebut, kejadian tdak terduga itu berlaku pada waktu subuh dimana sudah menjadi kebiasaan apabila sebelum tidur, dia akan membuka dan meletakkan cermin matanya di tepi bantal.

Namun maIang tdak berbau, pada pagi itu anaknya terjatvh dari katil dan besi cermin mata tersebut tertvsuk di kepaIa anknya.

“Macam manalah Fateh jatvh katil, sedar2 spek dah ada atas kepaIa,” katanya.

Pada mulanya, dia cuba untuk menarik cermin mata itu tetapi tndakannya tdak berhasil dan sejurus itu dia terus membawa anknya ke Klinik Kesihatan Paka, Terengganu.

Dia tdak menyangka hal tersebut akan terjadi kerana cermin mata yang selalu dipakai tersebut mempunyai besi yang pendek sahaja tetapi menurut d0ktor, besi itu telah tembvs hingga ke dalam tengk0rak Fateh. Ng3rinya!

Bimbang jika keced3raan semakin bertambah tervk, Fateh yang juga merupakan ank sulung kepada pasangan Nurull Diyanah dan suami, Mohd Hanafi terpksa menjalani pembdahan untuk mengeluarkan cermin mata itu dari kepaIanya.

Keadaan Fateh bertambah baik

Semalam, Nurull Diyanah berk0ngsi sebuah lagi p0sting untuk memberi peringatan kepada orang ramai terutamanya ibu bapa supaya berhati-hati ketika menyimpan atau memilih jenis cermin mata agar kejad1an yang men1mpa anknya itu tidak berulang lagi.

Aduhh.. Kes1annya adik Fateh. Semoga adik Fateh cepat smbuh. Ibu bapa sekalian, berhati-hatilah sentiasa ya!

Sumber : Facebook Nurull Diyanah / OMM

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *