Keluarga

“Kau nak adik perempuan aku kan..” Pengantin Lelaki Gelabah, Duit ‘Tol’ Tak Lepas Nak Bersanding

Bagi anda yang pernah pergi ke majlis perkahwinan orang Johor,

selalunya pasti akan ada situasi dimana pihak pengantin lelaki perlu membayar tol untuk memasuki rumah pengantin perempuan itu.

Menerusi satu rakaman video TikTok yang tular,

memaparkan gelagat pihak pengantin perempuan meminta tol daripada si pengantin lelaki mendapat perhatian netizen.

Menerusi akaun TikTok FadlishahO, yang merupakan abang kepada pengantin perempuan

menjadi ketua penjaga tol bagi memutuskan sama ada lepas atau tidak pengantin lelaki nak bersanding.

Apa yang lucunya, si penjaga tol ini sengaja menyakat dengan tidak mahu membuka jalan selagi duit tol tidak mencukupi

sehingga membuatkan pengantin lelaki mula tak keruan walaupun sudah beberapa sampul duit diberikan.

Video tersebut telah mendapat hampir 40 ribu tontonan, rata-ratanya terhibur melihat gelagat suasana perkahwinan orang Johor ini.

Klik untuk video

@fadlishah0

koyak poket kw aq keje kan..kw nak adik ppuan aq kan..#toltetaptol#xdepurplexbukakjalan#🤣

♬ bunyi asal – Fadli Shah – Fadli Shah

Sebenarnya bukan wang ringgit yang menjadi kira, tetapi adat yang seperti inilah yang selalunya memeriahkan majlis untuk menjadi kenangan indah di kemudian hari.

Artikel lain..

Netzen terhibur dengar ulasan rakaman detik sebuah kereta lawan arus sebelum bertembung dengan kenderaan lain

Menerusi page info roadblock jpj/polis, ada dikongsikan satu video yang memaparkan seorang individu merakam detik-detik beliau sedang merakam aksi sebuah kereta kelisa yang dipandu secara melawan arus di lebuhraya LKSA sebelum akhirnya bertembung dengan jaguh lebuhraya, perodua Myvi.

Walau bagaimanapun tidak dapat dipastikan punca sebenar kenapa perodua kelisa ini melawan arus.

Kess lawann aruss Lebuhraya LKSA selepas Balai Bomba Seksyen 15 menghala Pusat Bandar Shah Alam.

Melihat pada komen komen yang diberikan netizenn, ramai lvahkan pendapat masing masing atas apa yang terjadi.

Komen Dari Orang Ramai
Myvi tu bkan sngaja jd pnyelamat,tp dia yg paling lekaa..jln clear and jauh dah bleh prasan..tp last min baru dia tekan brake..tp apapun,good job myvi, atleast planggran kecik,kalau x maybe bleh mnyebabkn mavt..mohon tindakan lebih tegas pd peslah jln raya, especially casee2 mcm ni..da byk sgt.

Tak paham kenapa perlu lawann arvs. Dan ni laluan ke rumah saya, mcm mana dia bole pergi lane sebelah sana tu sebab lepas tol LKSA tu kan semua divlder yg tinggi tu.

Mohon bagi anugerah khas utk myvi kali nie..yg lain semua penakvt elak…sepatut berhentl depan kelisa tu..blok jln terus.

Saklt hati tengok klu lggar org lain mnyvsahkan pulak. Kalau kene tahann pun ada kad Okv..penyaklt glla..pastu lepas..paham sgt spesls ni.

Harap² Anak² org tua yg bw kelisa ni tgk video ni….dan nasihat laa pak hampa ni jgn bawa keta lagi..takvt org ramai balvn lunyal tepi jalan…tu saja pesanan.


Inilah pengvlas video yang kita nak. Tepat, berapa kilometer, dri mana, kess apa, ditambah pulak dengan bdoh slal fuhh lengkap dengan perasa. Sehingga ke babak2 pertembvngan fuhh.

Sumber : InfoRoadblock / Onlinemalaya.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *