Infomaklumat

Kata2 Terakhir Ammar di Whatsapp Grup Sebelum MeninggI DiIangg4r Ketika Pulang Dari Masjld

Aku macam mimpi Mar, bangun tido, Edin chat vc kata mung dah meninggI.. Allahurabbi. Demi Allah aku tak caye Mar.”

Itu status dimuatnaik oleh Hadi, sahabat baik kepada arwh Mohamad Ammar Lukman Roslan yang meninggI dnia akibat dirempvh sebuah kereta.

Lebih menyayat hati, kejadian berlaku ketika arwh sedang berjalan kaki pulang dari masjid sebaik selesai menunaikan solat Asar berjemaah.

Hadi berkongsi perasaannya di Instagram selepas mengetahui berita yang menimpa rakan sepermainannya dari kecil itu.

Kata-kata terakhir dalam whatsapp group

Turut dikongsikan beberapa gambar kenangan bersama arwh dan kata-kata akhir arwh di dalam kumpulan Whatsapp

” Tadi mung wish birthday awak ni (dorang) Malam tadi mung bagi nasihat ke awak aku (kitorang) jangan bawak keta laju..berat untuk aku terima Mar.

” Mung sahabat yang sangat baik.. Kalau aku balik kampung mung sokmo (selalu) ajok jalan, main futsal, lepak mana-mana..

” Pergi mu dengan tenang Mar..balik dari masjid solat asar ajaI menjemput, memang Allah sayang mung Mar..mung baik sangat.

” Terima kasih sebab sudi jadi kawan baik aku dari kecik sampai ari ni mung pergi..

” Berat untuk aku terima, semoga tenang disana Muhammad Ammar Loqman Bin Roslan, semoga ditempatkan dikalangan orang-orang beriman..Amin Al-Fatihah (Dibaca)

Hadi turut berkongsi klip video pendek kenangan beliau bersama arwh berlatar belakangkan lagu Semua Tentang Kita, Peterpan yang menyentuh hati ramai.

” Mung telah pergi buat selamanya sahabat.. terima kasih sebab menjadi kawan terbaik dunia akhirat untuk kami..

” Kami tak mampu nak balas kebaikan untuk mu selama ni..tapi kami hanya mampu kirimkan doa untuk mu buat selamanya kawan..Dalam Kenangan Muhamad Ammar” tulis Hadi

Luahan kakak arwh Ammar

Turut berkongsi luahan tentang pemergian arwh Ammar adalah kakaknya, Eira Syirah.

” Adik saya baru balik dari masjid lepas solat Asar. Bukan nak lintas jalan, bukan duk kat tengah-tengah jalan tapu duk kat tepi sangat dah dengan jalan tu.

” Tapi orang tu terbabas langg4r dia. Dengan bekal sejadah hok dia bawak tu lah wat selimut dia tadi.

” Ammar adik yang paling baik, anak paling baik dengan mak ayah.

” Baik dengan semua orang. Terlalu banyak kebaikan dia, hanya Allah yang tahu. Pergilah dik. Semoga pergimu bersama para solihin. Syurga buatmu anak soleh.

” Setiap kali dia selalu beri duit kepada mak. Mak asyik suruh simpan untuk masa depan dan buat nikah.

” Dan dia selalu cakap tak mahu nikah lagi. Nak nikah dengan bidadari. Allahurabbi

” Arwh baik orangnya . sangat baik . semua orang malahan yang tidak mengenali akan berkata benda yang sama, bukan hanya kerana perilaku, akhlak dan peribadi, malahan juga penampilan beliau..

” Ya Allah 23 Tahun Kau pinjamkan dunia untuk Ammar dan sekarang Kau tempatkan beliau untuk menyusul alam abadi .. Allahurabbi sungguh mulia pemergian Mu ..” tulis Eira Syirah

Dilangg4r kereta ketika berjalan pulang dari masjid

Terdahulu, dalam kejadian kira-kira jam 5.30 petang itu, mngsa Mohamad Ammar Lukman Roslan, 23, yang baharu selesai menunaikan solat Asar di masjid itu m4ut dirempuh di tempat kejadian.

Kjadian berlaku ketika mngsa pulang dari masjid berhampiran kediamannya di Kampung Mengabang Lekor, Batu Rakit petang semalam.

‘Mulianya Cara Robbi Memanggilmu Dik’, Pemuda MeninggI DiIangg4r Ketika Pulang Solat Asar di Masjid

Arwh baik orangnya . sangat baik . semua orang malahan yang tidak mengenali akan berkata benda yang sama, bukan hanya kerana perilaku, akhlak dan peribadi, malahan juga penampilan beliau..

” Ya Allah 23 Tahun Kau pinjamkan dunia untuk Ammar dan sekarang Kau tempatkan beliau untuk menyusul alam abadi .. Allahurabbi sungguh mulia pemergian Mu ..”

” Takziah buat keluarga Muhamad Ammar Lukman bin Roslan. Semoga roh arwh dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan para Solihin.”

Demikian status dimuatnaik oleh seorang individu berkongsi berita pemergian seorang pemuda yang begitu mulia dan dicemburui ramai.

Dijempvt Ilahi ketika berjalan pulang dari masjid

Terdahulu seorang lelaki m4ut selepas dirempvh sebuah kereta ketika pulang dari masjid berhampiran kediamannya di Kampung Mengabang Lekor, Batu Rakit petang semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 5.30 petang itu, mngsa Mohamad Ammar Lukman Roslan, 23, yang baharu selesai menunaikan solat Asar di masjid itu m4ut di tempat kejadian.

Difahamkan, ketika kejadian mngsa yang bekerja sebagai pembantu kedai runcit itu sedang berjalan di tepi sebelah kiri jalan dari arah Lembah Bidong menghala ke kediamannya yang terletak tidak jauh dari tempat kejadian.

Kereta hilang kawalan

Bagaimanapun, sejurus tiba di lokasi sebuah kereta jenis Perodua Bezza yang dipandu seorang wanita berusia 60 tahun dikatakan hilang kawalan semasa melalui selekoh di lokasi berkenaan.

Ekoran itu, kereta yang dinaiki wanita berkenaan bersama dua lagi ahli keluarganya telah terb4bas ke sebelah kiri jalan dan merempvh mngsa.

Mngsa dipercayai terc4mpak dan kereta itu turut melangg4r papan tanda serta tiang elektrik yang berada di sebelah kiri jalan.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik negeri, Superintendan Abd Razak Hasan ketika dihubungi Sinar Harian mengesahkan kejadian berkenaan.

Menurutnya, may4t mngsa dibawa ke Unit Forensik Hospital Sultanah Nur Zahirah untuk dibed4h siasat sebelum diserahkan kepada keluarga.

Pemandu serta dua penumpang kereta itu bagaimanapun tidak mengalami keced3raan.

Ucapan takziah dari yang mengenali arwh

” Salam takziah keluarga. rase tak prcaya pun ada..rasenye 2 3 hari lepas baru jupa dia kt kedai faizah..siap bergurau agi ngn saya..tak sangka plk tu gurauan trakhir”, tulis Nor Jihadah

” Salam takziah…smga arwh tenang disana n ditmptkn dikalangan org2 yg briman…amin..alfatihah. Alfatihah .. adik amar mmg baik rah. .. syurga tmpt adik ammar” tulis Mazita

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *