Viral

Kaki Mel3cur Tervk, Pvnca Jiran Atas Guna Bahan Kimla Bersihkan Sinki

Gara-gara Penghuni Rumah Pangsa Tingkat Atas Guna Bahan Kim.ia Utuk Bersihkan Sinki, Jiran Bawah Jadi Ma.ngsa.

Gara-gara Penghuni Rumah Pangsa Tingkat Atas Guna Bahan Kimia Utuk Bersihkan Sinki, Jiran Bawah Jadi Mangsa

Hati-hati beli dan guna bahan kimla. Ini kaki pesa.kit saya. Mel.ecur aki.bat terkena bahan kimla. Namun ini bukan salah dia. Bukan dia beli dan gunakan bahan itu. Macam mana dia terkena?

Pesa.kit ni duduk di sebuah rumah pangsa. Ketika itu, dia sedang memasak di dapur. Tiba-tiba paip di siling rumah dia, pecah dan air dari paip itu terkena kakinya. Masa paip itu pecah, ia keluarkan asap.

Sebaik sahaja air dari paip pecah tu kena kaki pes.akit ni. Dia terus rasa panas yang tak dapat digambarkan sak.itnya. Dia dia terus mel.epuh. Cepat-cepat dia cuci kaki dengan air mengalir, tapi masih sangat sa.kit.

Akhirnya perlu di bawa ke h0spital. Luka lec.uran kimla pada kaki pes.akit telah dira.wat, dan kemudian telah dirujuk ke Jabatan Pemb.edahan Plastik serta Terapi Carakerja untuk raw.atan susulan lec.uran.

Macam mana paip atas boleh pecah?

Penghuni unit di tingkat atas unit pes.akit, singkinya tersumbat. Maka mereka telah gunakan satu bahan kimla (didakwa as.id) untuk menyelesaikan masalah paip tersumbat itu.

Asi.d yang dibeli itu adalah produk k0mersial. Ia dituang ke dalam paip yang tersumbat itu. Kemudian dibiar, agar as.id itu menghakis apa-apa jua yang menyebabkan paip tersumbat.

Maknanya as.id ni menghakis. Tidak pasti sama ada cara penggunaan salah, paip di rumah pangsa itu dah lama, atau material paip tak sesuai. Tapi ia menyebabkan paip itu pecah.

Sesetengah rumah, sistem perpaipannya adalah jenis terbuka. Maksudnya saliran untuk tingkat atas, akan nampak di siling tingkat bawahnya. Jadi, perlu sangat berhati-hati.

Pastikan perkara ini:

Selain itu, setelah letak asid:

Utamakan keselamatan!

Sumber : Dr. KamarulAriffin NorSadan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *