Semasa

Ini punca sebenar penunggang motosikal lari sampai kena flying klck

Hari ini tular Menerusi Rakaman video berduarasi 15 saat itu memaparkan seorang anggota trafik menendang penunggang motosikal yang membuat pusingan ‘U’ secara tiba-tiba selepas ditahan untuk pemeriksaan.

Penunggang motor tersebut ke lihatan enggan memberhentikan kenderaan menyebabkan anggota terpaksa menendang motor tersebut

Aidi berkata, pemeriksaan lanjut mendapati penunggang motosikal terbabit tidak mempunyai lesen memandu dan cukai jalan motosikal tamat tempoh.

“Penunggang motosikal terbabit juga akan dikenakan tindakan saman kerana menunggang mel4wan arus dan ubah suai ekzos,” katanya.

Lesen Tak Ada

Susulan kes anggota trafik menendang penunggang motosikal.

Siasatan awal mendapati lelaki berkenaan menunggang tanpa lesen.

TENDANG PENUNGGANG | Anggota Cawangan Trafik Disiasat

TENDANG PENUNGGANG | Anggota Cawangan Trafik DisiasatPolis Sarawak membuka kertas siasatan berhubung kes seorang anggota cawangan trafik menendang seorang penunggang motosikal. Tindakan tegas akan diambil ke atas anggota terbabit sekiranya dia didapati cuai atau bertindak agresif ketika menjalankan tugas.

Posted by Berita TV9 on Tuesday, August 25, 2020

POLIS Sarawak sedang menyiasat anggota Cawangan Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sibu susulan video tular

seorang penunggang motosikal ditendang hingga jatuh di Jalan Temple, Sibu, hari ini.

Pesuruhjaya Polis Sarawak, Datuk Aidi Ismail berkata,

tindakan tegas akan diambil ke atas anggota terbabit sekiranya dia didapati bersalah atas perbuatan itu.

“Setakat ini, kita masih menjalankan siasatan namun tindakan akan diambil jika dia didapati cuai atau bertindak agresif

ketika menjalankan tugas,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Menurut beliau, kejadian berlaku ketika anggota trafik membuat pemeriksaan mengejut ‘Op Motosikal’

di Jalan Temple sekitar jam 12.15 tengah hari.

Pelbagai reaksi diberikan oleh warganet yang turut mempersoalakn cara anggota tersebut bertindak,

kerana jarak motor dengan anggota polis itu masih dekat. Kaedah mengambil kunci motor atau menarik tangan penunggan motor masih boleh di gunakn ketika berdepan dengan situasi tersebut

“Terima kasih juga kepada polis tu sbb tindakan flying kick dia tu menyelamatkan pengguna jalan raya yg lain drpd berdepan risiko berhadapan penunggang motosikal menentang arus.

Kepada rakyat malaysia yg marah kat polis tu, meh sini aku nak tanya. Bukan ke sblm ni korang juga yg marah sgt dgn penunggang atau pemandu yg menentang arus???” tulis seorang netizan

“Kalau la yg kena flying kick penj3nayah yg dicari…. Rasa2 nak bagi reward ke atau tindakan tata tertib kat abg polis tu”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *