Hiburan

“Ingat dah m4tikan suis” Rakamn Glabah Nak Keluar, Gadis ‘Tak Perasan’ Terletak Seterika Panas Atas Laptop

Mesti ramai perasan, kadang-kadang kita ni dengan sikap cua1 memang sus4h nak dipis4hkan. Paling senang dijadikan contoh, kita mesti pernah cari satu barang tu padahal baru je beberapa saat lepas kita pegang.

Satu lagi perkara paling selalu terjadi, bila nak keluar rumah saja ada lagi benda tertinggal walaupun dah periksa banyak kali. Tapi tu okay lagi berbanding kisah seorang gadis ni, disebabkan ‘tak perasan’ habis ros4k barang berharga miliknya.

Lupa m4tikan

Baru saja sejak beberapa hari lepas, viral video tentang seorang gadis di Indonesia ini di mana barang peribadinya rosak akibat kecua1an diri sendiri.

Menerusi perkongsian oleh sasisye ini, dia menunjukkan keadaan laptopnya yang ros4k selepas dia lupa untuk m4tikan suis seterika dan letak di atas laptop tersebut.

Menurut Sye, dia tengah menggosok baju di atas tilamnya sambil berborak dengan kawan-kawannya yang ada bersama. Lepas dah selesai, dia letak seterika tersebut secara mendatar atas meja kecil yang ada kain di atasnya. Tapi dia pula tak perasan, sebenarnya ada laptop yang tertutup dengan kain tu.

Sewaktu Sye terbvru-bvru nak keluar dengan kawan-kawannya, dia tak sedar sebenarnya dia terhidupkan suis seterika tu sendiri. Jadinya, seterika tu hidup saja sepanjang dia tiada di rumah.
Hidu bau h4ngit.. Laptop berasap

Selepas dia pulang ke rumah, Sye terhidup bau h4ngit dan rupanya datang daripada biliknya sendiri.

Setelah diperiksa, dia baru perasan yang seterika tadi masih hidup dan tersedar ada laptop yang dah berasap di bawah seterika yang tertutup dengan kain itu.

Bila dilihat keadaan laptop dia itu, ternampak ada kesan seterika di bahagian luaran dan suisnya juga tak boleh dim4tikan lagi.

Bah4ya betullah situasi macam ni. Min nak ingatkan, korang semua janganlah terbvru-bvru bila nak keluar dari rumah tu. Nasib baik laptop gadis ni berasap je, kalau terb4kar bilik dia? Renung-renungkan…

Komen netizen:

Sumber : L0bakmerh

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *