Keluarga

Demi Ank, Bekas Pramugari Cantik Ini Tak Malu Berniaga Di Tepi Jalan!

Siapa pun tak sangka kerja di awan biru yang disangkakan dapat bagi rezeki untuk selamanya tapi hanya pvtus di tengah jalan akibat wab4k pandem1k, C0vid-19 yang menyer4ng seluruh dunia sejak Mac lalu.

Kesan daripada wabak pandem1k ni, banyak benda yang telah berubah dalam masa yang sangat singkat. Kalau anda perasan, kita ni sebenarnya dah 7 bulan mengalam1 C0vid-19. Dan banyak g1la perubahan yang kita sendiri pun tak sedar!

Ramai yang hilang pekerjaan termasuklah krew anak kapal di langit biru. Kec0h juga bila ada syarikat penerbangan terpaksa buang hamp1r 70% staffnya. Antara yang terkena tempias ni adalah bekas pramugari; Siti Hajar, Farhana dan Najua.

Tipu sangat kalau cakap tak sedih bila hilang kerja kan. Nak nak pulak antara mereka ibu tungg4l yang ada anak dan yang lain masing-masing ada tanggungjawab besar dengan keluarga.Lagila terasa!

Macam mana nak kasi anak dan keluarga makan? Tapi ketabahan 3 orang bek4s pramugari ni patut dijadikan contoh untuk anda yang mungkin mengalami nas1b yang sama!

Bersyukur Masih Ada Rezeki Untuk Anak

Betul orang cakap, rezeki tu ada di mana-mana, cumanya kita kena berusaha. Kalau duduk rumah g0yang kaki jer, macam mana rezeki nak masuk kan?

Bekas pramugari ni bersyukur kerana masih ada rezeki untuk anak meskipun kehilangan kerja tetap setelah beberapa tahun berada di atas awan.

Sejak COVID-19, banyak flight makin berkurang. Masa tu mereka dah sedar yang mereka tak boleh hanya duduk menunggu jer. Jadi mereka pun mulakan langkah untuk berbisnes, cari income lebih untuk tampung pendapatan.

Tak sangka pulak, asalnya bermula dari menjaja rumah ke rumah jer sambil ditemani anak, Alhamdulilah dengan menjadi ejen bisnes Rayyan Kidz, susu minuman yang membekalkan tenaga untuk anak-anak ni mula menamp4kkan hasil!

Tak Malu Berniaga Tepi Jalan

Ada di antara kita ni suka sangat mervngut dan malu untuk berniaga dari bawah. Buat apa nak malu kalau ini adalah jalan untuk bisnes anda berjaya? Cuba buang mindset negatif tu.

Anda kena jadikan bekas pramugari ini sebagai contoh. Mereka tak malu berniaga di tepi jalan, buka carboot bersama-sama demi cari duit untuk tampung hidup.

Malah mereka ni juga support each other disebabkan masing-masing ada tanggungjawab yang mereka kena pikul.

“Semua tengah struggle untuk teruskan hidup di musim pandem1k ni. Begitu juga dengan salah seorang daripada kami yang merupakan anak pertama dan tunjang utama punca rezeki sekeluarga.

Masih ada ibu dan ayah yang perlu ditanggvng dan adik-adik yang masih belajar, jadi tak salah kalau masing-masing berkongsi rezeki.”

Income Bisnes 3 Kali Ganda!

Anda tahu tak income bisnes mereka 3 kali ganda melebihi gaji asal sebulan! Pergghh..heaven! Memang betul rezeki.

“Tak pernah menduga pun bisnes Rayyan Kidz ni menjadi punca rezeki utama kami setelah dibuang kerja. Namun sangat bersyukur kerana semua dipermudahkan, rezeki tak pvtus pvtus buat anak.”

Anda tengok mungkin ada di antara kita yang mengalami nasib yang sama, dibuang kerja tapi semuanya terletak pada diri kita sendiri sama ada nak terus bermvrung dan pvtus asa selamanya ataupun mulakan langkah baru macam bekas pramugari yang jugak ejen Rayyan Kidz ni!

Meremang gais kalau baca kisah mereka ni. Siapa pun tak sangka rezeki mencurah-mencurah berkat usaha yang tak henti-henti. Kami pun tumpang happy!

Sekarang ni mereka dah mampu penuhi kehendak anak dan melihat sendiri anak gembira dan membesar di depan mata sendiri.

Yer lah dulu terbang ke sana sini sampaikan nak tengok anak pun tak sempat kan? Sekarang ni Allah dah bagi rezeki berlipat kali ganda! Kata mereka inilah hadiah yang paling berharga buat masa sekarang.

Ikhlaskan Hati

Nama pun kerja, semua akan penat. Apa yang mereka buat adalah ikhlaskan hati, betulkan niat. InshAllah Allah permudahkan rezeki untuk kita.

“Jangan pernah malu untuk cari kerja lain. Orang akan judge, orang akan h1na tapi mereka tak duduk tempat kita dan tak rasa kesusahan yang kita alam1.

Waktu kita lapar, mereka tak bagi kita nasi! So peduli apa cakap orang asalkan rezeki yang kita dapat tu dari sumber yang halal.”

Haa..nampak? Pada anda yang masih lagi bersedih dibuang kerja, sudah-sudahlah! Jom bangk1t semula dan cari peluang untuk mulakan hidup baru okay! Rezeki takkan pernah salah alamat!

Facebook: Rayyan Kidz HQ
Instagram: rayyankidz.hq
WhatsApp: 6013-8026071
Email: info@rayyankidz.com

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : RK / penmerah

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *