Semasa

Dalam Tu Air. Akak Ini Tenang Je Beritahu Dia Redah Banjir, Tapi Respons Pemandu Pula Jadi Perhatian

MUSIM tengkujuh yang melanda negara menyebabkan beberapa negeri dila.nda banjir. Aklbat ker0sakan harta benda, persediaan perlu diambil bagi mengurangkan k0s keruglan.

Buat mereka yang tinggal di kawasan berisik0 dila.nda banjir, langkah awal boleh diambil bagi mengurangkan ker.osakan serlus terutama kenderaan.

Dengan melakukan teknlk yang betul kenderaan mampu disel.amatkan walaupun diteng.gelami air. Sekiranya banjir mel.anda ketika seseorang sedang memandu, anda disaran supaya tidak meneruskan perjalanan.

Ini kerana ia sangat berisik0 kerana pemandu tidak mengetahui keadaan jalan, bentuk muka bumi, arus air dan b.ahaya lain. Kemahiran mengharungi air bergantung juga kepada kecekapan individu dan sekiranya mengharung banjir, penggunaan gear rendah (L) lebih sesuai bagi kenderaan transmisi manual.

Pakai Alza Je

Berlainan pula dengan rakaman dari individu ini yang jadi bahan bualan netizen, di mana seorang individu merakam detik detik beliau dengan tenang meredah air banjir yang sangat dalam.

Dalam tu weh… memang lepas tapi kalau lepas tu ada r0sak itu ini tak padan la. Yang pasti karpet mesti kena air lsap bau hapak. Cuak muka brader tu beb, hahaha.

Berani betul, harung dengan Alza jer…

Dalam tu weh… memang lepas tapi kalau lepas tu ada rosak itu ini tak padan la. Yang pasti karpet mesti kena air isap bau hapak. Cuak muka brader tu beb, hahaha.Video kredit Wandj Bera

Posted by funtasticko.net on Wednesday, January 13, 2021

Reaksi Orang Ramai

Klau aku xsanggup redah..syg keta..tu klau air msuk abih karpet bau tu mmg xbleh blah.

Aiya.. xjahnam hari..mungkin minggu depan.. byk nanti elektrnik jahnam.. motor.aku yg cabuk redah banjir pun byk r0sak inikan alza.. tunggu jela.

W klu bwak krete mana fkir apa akn berlaku slepas tu, jnji redah… Tukar enjin ke apa tu no 5..apa2 dia kena berjaya bjat sesuatu yg dia rsa btul tp tak btul pd org L. Sekian.

Kikikikiki yg tukang rec0rd pun xmenahan confldent haha mujur lps kalau x ermmm.

Ayaq taa masok kaa..ayaq mineral tumpah sikit atas seat kereta pun bau hapakkk satu kereta ambik masa jugak nk hilang bau tu.

Air tahap bonet tu kalo bdiri takat paras pinggang atau bwh. Tu pn sbb ombak air tu naik kebonet, nmpk dlm sbb kita duduk dlm kete..kalo bdiri paras pnggang. Jgn ada arus air dh le…tu sib bsik air tenang. Jgn dok try kolo xbiasa.

Sumber : OM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *