Semasa

Dah labantai penunggang motor lain, lelaki bawa nvrse tunjuklagak kat simpang jalan

Waktu pagi sememangnya situasi yang agak kalut apabila masing-masing berpusu dijalan bagi memulakan tugas harian. Kenderaan juga pastinya bersimpang siur di jalan raya dan kesesakan lalu lintas sudah tentu berlaku.

Jadi, sikap sabar haruslah lebih diutamakan agar tidak berlaku sebarang kejadian tidak diingini ketika menuju ke tempat mencari rezeki.

Tunjuk lag4k

Namun begitu, ada juga yang tidak berjaya mengawal amarah disebabkan salah faham ketika mengendali kenderaan.

Menerusi perkongsian seorang pengguna Facebook dikenali sebagai Hisyam Nozi, dia telah memuat naik satu video mengenai sikap menunggang motosikal yang memukul penunggang motosikal yang lain disebabkan salah faham dijalan.

Sampai anak isteri kena tolak sampai jatuh
Menerusi maklumat dari Hisyam, penunggang motsikal tersebut yang membawa seorang jururawat telah menolak satu motosikal lain sehingga penumpangnya yang merupakan seorang kanak-kanak dan wanita dewasa turut terjatuh dari motosikal

Kejadian depan Masjid Khalid Al Walid MINDEF pukul 7:45 pagi 8/7/2020Sumber : FB Hisyam Nozi

Posted by KAMI Pengguna JALAN RAYA on Tuesday, July 7, 2020

Dalam kenyataan tersebut juga, dia ingin melaporkan hal tersebut kepada pihak berkuasa kerana kejadian tersebut berlaku dalam kawasan Masjid Khalid al Walid MINDEF.

Orang2 macam ni patut kena pelajaran
Sehubungan dengan perkongsian tersebut, perkongsian tersebut, rata-rata warganet telah meninggalkan komen yang pelbagai di ruangan muat naik itu.

Mereka telah menyelar tindakan biadap lelaki itu kerana membawa imej buruk kepada petugas barisan hadapan apabila sesuka hati mencederakan orang lain tanpa sebab yang kukuh.

Buat malu nama kementerian

Budi bahasa budaya kita merupakan satu slogan kebanggaan negara kita. Budi bahasa ialah norma kehidupan masyarakat Malaysia yang terkenal dengan santun perkataannya dan indah pertuturannya.

Pada hari ini, masyarakat Malaysia masih lagi terkenal dengan tinggi pekertinya, dan mulia sifatnya.

Janganlah kerana segelintir mereka yang bersikap begini, Malaysia dipandang bvruk oleh orang luar

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami

Sumber : sembangmedia

Antaranya lagi

Bangjat tayang aset palsv, sekali Pu Syed “bahasakan” terus

Pendakwah bebas, Pencetus Ummah (PU) Syed Bakri mendakwa perbuatan jutawan kosmetik, Nur Sajat yang berbikini baru-baru ini sebagai melampau.

PU Syed yang kini hanya mahu dikenali sebagai Syed Bakri itu merayu agar pihak berwajib seperti JAKIM serta PDRM (Polis Diraja Malaysia) segera mengambil tindakan agar perbuatan keji itu tidak diteruskan.

“Gambar terbaru jantan berbikini ini sangatlah meloyakkan anak tekak saya, mane nak letak maruah kamu sebagai seorang muslim!?

“Mabrurah sangat umrah yang kamu buat sebelum PKP (Perintah Kawalan Pergerakan )haritu ye?

“Sampai bila kamu nak menunjukkan asset-aset palsu milik kamu?

“Saya sampai sekarang masih menunggu dan menanti sejak zaman BN (Barisan Nasional), kemudian PH (Pakatan Harapan) dan sekarang PN (Perikatan Nasional) untuk pihak berwajib mengambil tindakan tegas kepada beliau, untuk mengelakkan fitnah yang lebih besar pada masa akan datang kepada rakyat Malaysia.

“Tolonglah JAKIM dan PDRM selesaikan viru-s yang lebih bahaya dari Cov-id-19 ini,” tegasnya.

Syed berkongsi luahan hatinya itu di akaun rasmi miliknya.

Justeru, Syed meminta agar semua memboikot produk dan perniagaan Sajat sebagai memberi kesedaran dan pengajaran kepadanya.

“Dia diberi kekayaan sehingga lupa halal dan haram. Dia diberi kemasyhuran, namun semuanya terpalit dengan pendustaan terhadap hukum agama

“Ya Allah, jika disebabkan kekayaan yang ada padanya, menjadikan dia lupa kepadaMu, tariklah balik kurniaan itu.

“Wajib Boikot produk-produk miliknya, ingat, siapa yang beli produk-produknya, bermaksud, anda menyokong segala aktiviti-aktiviti melanggari syariat yang telah dia lakukan!

“Dalam tak sedar, kalian juga akan mendapat saham dosa kering,” katanya lagi.

Terdahulu, nama Sajat menjadi sebutan ramai selepas berpenampilan wanita ketika menunaikan umrah bersama keluarganya

Sajat Mengadu Pada Mak Ayah

Selepas terima banyak kecaman posting berbikini, Sajat muat naik satu lagi status dan kali ini dia mengadu pada mak ayah dia.

Siapa kutuk saya,saya bagi tahu kat mak ayah saya…makkk ayahhh

Tengok ini!!! Ada org kacau sajat!

Maaf video tidak dapat kami paparkan. Sekiranya anda ingin melihat video sajat berbikini sila ke instagram rasmi Sajat.

Rata-rata netizan bersetuju dengan pandagan Pu Syed dan mempersoalkan sampai bila pihak berwajib untuk membenarakan perkara yang tidak berm0ral ini dari terus berleluasa dan menjadi ikutan contoh yang tidak baik untuk generasi yang akan datang

“Mungkin sajat dh block Jakim atau semua jabatan agama, jadi mereka langsung tak kenal sajat nie siapa..terima kasih ustaz buat aduan ttg sajat, jabatan agama tak kenal sajat nie sbnrnye lelaki..kene explain kt diorg tp ambil masa jugak sbb sajat ckp dia perempuan..mungkin dlm 100 atau 200 tahun lg baru tahu status jantina sajat..

“NK meniaga berniaga la..nk Kaya kayalah..tp nih dah terlalu mnjolok Mata…org Muslim di bumi mlysia nak buat mcm nih p la kt luaq negara Sapa pun tk knai..rasanya dah smpai Masa nih.. dia dipggil. .. nasihat kan dia kalau TK jalan jugak hukum dia. .sbb dia ad duit yg bnyk ka bole buat macm nih…

“Keputusan perubatan jantina dia smpai skrg x jelas2, apa ssh sgt smpai nk bt test kshtn jntina dia, kluar kn srt arahan tegas, dh dpt jwpn bru bncg dgn doktor, klau doktor dh bt smia ujian mngatakn dia mmg d gen lelaki bru tangkap dia, ni nk suh bt ujian pon xnk dn x tegas lg la dia (sajat) naik lemak, lengah2 kn masa, puak2 dia smua brcambah /mmbiak dgn jaya nya nk2 lg bisnes mrka mnguntungkn..nk tggu penghinaan apa lg yg mrka ni sggup bt smpai jejak ke tanah suci Mekah pon mrka berani!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *