Dunia

Abang P0Iis Atas Kereta, Rakamn Detik2 Kenderaan Alza Larikan Diri Dr Pemeriksaan

Dalam pr.oses Per.intah Kawalan Pergerakan ini (PKP),polis akan membuat sekatan jalan raya atau pemeriksaan dibantu oleh pasukan askar agar keadaan terk.awal ekoran daripada sikap seg.ilintir orang ramai yang tak nak mematuhi arahan PKP ni.

Berlaku satu kej.adian semalam di mana sebuah kenderaan perodua alza cuba mela.rikan diri dari pe.meriksaan polis selepas diminta be.rhenti.

Menerusi perkongsian dari laman facebook info roadblock JPJ/Polis maklumat awal diterima sebuah kenderaan Perodua Alza menc.urigakan sedang parking berhampiran McDonald’s Bandar Baru Bangi.

Anggota Unit URB PDRM mendekati kenderaan untuk peme.riksaan tetapi pemandu engg.an memberi kerjasama dan cuba mel.arikan diri.

Abang Polis Atas Kereta

Klik disini untuk videonya..

Reaksi Orang Ramai

Sejak akhir2 ni byk k.es mcm ni v.iral. Harap anggota polis atas bonet tu selamat. Episod seterusnya, pl.ease… Dah mcm drama gerak khas. Asal s.uspen jer pastu smbg esk.

Hati k.ering tu yg pe.nting.. terbaik Abam polis memb.ahayakan diri sendiri demi kea.manan negara.. sk.uad sedia.. hormat kehadapan hormat.

Allahu berg.adai n.yawa anggota PDRM kena h.eret atas bonet demi kese.lamatan awam. Apa khabar dah dia?.

Kalau polis ambik t.indakan k.eras kang adalah NGO yg meny.alak kononnya h.ak as.asi manusia.. tak ke.sian ke kat anggota pdrm? nak buat ti.ndakan pun serba s.alah.

Polis atas bonet tu kemana pergi nya senang lalu sjr rentas negeri ke.. k.esian weh p.anas bonet tu…. aduh te.mbak enjin nya memang tak bergerak lh kereta tu.

Sa.kit pulak hati tengok makin menjadi2 g.eng yg tak reti ikut u.ndang2 nie. Lepas ni abam Polis jgn b.ahayakan diri, no m.ercy , kasi t.embak terus, ini bukan movie. Ngo yg back up itu pun kasi h.antam terus.

Ade sambungan tak.. Nak tahu abg polis yg duduk dekat bonet depan tu ape khabar.

Sumber : OM / InfoRoadblockJPJ/Polis

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *