Dunia

2 Jam 35 Minit Dan 43 Saat Berendam Dalam Ais. Lelaki Ini Pech Rekod Dan Ini Niat Baiknya Yang Ramai Tak Tahu Punca Dia Sertai Cabaran Tersebut

Seorang lelaki dari Perancis dilaporkan berjaya memecah rekod dunia dengan duduk di dalam kiub ais dalam jangka masa paling lama.

Cabaran ekstrm tersebut didakwa untuk mengumpul dana untuk kanak-kanak yang menghidapi knser.

Pekerja kesihatan, Romain Vandendorpe yang berusia 34 tahun itu merendam dirinya di dalam kabin kaca selama dua jam, 35 minit dan 43 saat.

Berikutan dengan itu, dirinya turut berjaya memecah rekod terdahulu dengan tempoh 40 minit.

Menurut India Times, Romain melakukan cabaran ekstrm tersebut pada 19 Disember yang lalu di bandar Wattrelos di utara Perancis.

Perbuatannya itu dilakukan di hadapan 50 orang di mana dirinya bermula berendam pada pukul 3.18 petang dan diakhiri pada pukul 5.49 petang.

Walau bagaimanapum, dirinya berharap wang yang diperolehinya itu dapat memberi manfaat untuk merawat kanak-kanak knser.

Malah, badan amal tersebut dinamakan sempena nama seorang gadis yang berusia empat tahun yang dipercayai telah pergi buat selamanya akibat knser otak dua tahun yang lalu.

“Semua orang dapat menyumbangkan satu euro untuk setiap minit Romain berendam dalam ais itu,” kata Steve de Matos yang merupakan ketua persatuan.

Artikel lain..

Sayu Hati Ibu Bila Anak Istimewanya Ini Mahu Tinggi Seperti Ibunya Sebagai Hadiah Ulangtahun.

Perbualan Ini Undang Sebak Di Kalangan Warganet.Anak adalah amanah, juga ujian kepada setiap ibu bapa. Ada pasangan suami isteri yang diuji dengan kurnian anak istimewa.

Pasti ada kesulitan namun sebenarnya ibu bapa yang mempunyai anak istimewa ini tidak akan dipilih oleh Yang Maha Esa jika tidak mampu melainkan dalam kadar kemampuan mereka.

Perkongsian ibu kepada adik Syahmi ini mungkin sedikit sebanyak boleh membantu masyarakat di luar sana untuk memahami kenapa anak-anak syurga ini dipanggil anak istimewa.

Berikut perkongsian dari Azlindahani dari FB beliau sehingga tular dan mendapat 2.8 reaksi dari warganet

“Perbualan menyayat hati .. luluh hati ibu … sedih xterkate. Ibu : syahmi bulan 10 nnt birthday cami … cami nk ape ?Syahmi : cami nk tu ..

sambil tunjuk tgn die …“Ibu dgn keadaan xpaham tanye lg .. ape die cami ?Cami : ala yg ibu ngan nabil same tu … sambil samekan tgn die

Ibu : ape die xpaham laa .“Rupenyee die nak same KETINGGIAN ngan ibu ngan abg … nak ade kaki ..“Ibu hanya mampu berkata : xpe kt syurga nnt insyaAllah stahmi ade kaki syahmi akan tinggi dan hensem mcm ayah :..“Kt dunia ni syahmi ade ibu dan ayah yg akan jadi kaki syahmi :. Ibu janji akan jaga syahmi sebaik mungkin ke akhit hayat ibu .. itu janji ibu syg ::Y”a Allah kau kuatkanlah hati kami … permudahkanlah semua urusan syahmi …cekalkan hati nyee utk mengharungi kehidupan ..

Rata-rata warganet sangat tersentuh dengan perkongsian ini dan mendoakan kesejahteraan adik ini“Saymi anak yg sgt sempurna disisi Allah… acik doa kan cami jadi anak yg soleh pada ibu bapa cami ye“Inn shaa allah dik awak ank yg baik dan soleh semua akn syg adik…semoga diberikan kekuatan dan kesabaran ye dik..kuat ye

“Aamiin..sedih nya….anak kita ni klu birthday nk mcm2 mintak kan…tengok dia cuma teringin nk sama tinggi je…nk kaki je ..“Selamat hari lahir adik Syahmi semoga urusan adik di permudahkan dan diberikan kekuatan serta kesabaran ya adik.. you must strongSumber fb : azlindahani

“Pernah Tak Tertanya-Tanya Kenapa Anak-Anak Syurga Ini Dipanggil Anak Istimewa? Ibu Ini Terangkan Sebabnya…Pernah tak tertanya-tanya kenapa dipanggilnya Anak Istimewa? Tahukah anda?(Did you ever ask why they are called as ‘Special Kids’? Do you know?)

Istimewa sebab.1. Istimewa sebab dunia mereka sendiri dalam imaginasi lebih cantik daripada dunia kita sebagai orang dewasa. Mereka boleh berada Dunia istimewa yang mereka ciptakannya pada bila-bila masa. Mereka tahu dunia yang kita sedang hidup ini adalah susah bagi mereka.

Oleh itu mereka ciptakan dunia yang cantik untuk mereka sendiri. Dan kita tidak dapat masuk dan tidak akan menikmatinya.(Special because their very own world is more beautiful than our world as an adult. There can always be in their special world created by them. They know that they are living in the difficult world, that’s why they created a beautiful world for themselves. And we can never enter and experience their beautiful world).

2. Istimewa sebab mereka mempunyai bakat tersembunyi yang mana kita sebagai orang dewasa tidak dapat melakukannya.(Special because they have hidden talent that we adult could not have).3. Istimewa sebab kasih sayang yang mereka dapat dari ibu bapa adalah tersendiri di mana ia hanya untuk mereka sahaja.(Special because they get the love from parents that is so unique and only for them).

4. Last sekali, istimewa sebab merekalah yang paling dekat dalam hati kita berbanding dengan yang lain. Cuba tanya diri sendiri, betul ke tidak.
(Lastly, special because they are the closest one to our heart. Don’t you think so?)Bila kita lihatkan anak-anak kita, cuba renung-renungkan apa yang dicakapkan di atas secara positive.(When you are looking at your own kids, do think about it positively.) – Hamidah Tajudin

Sumber : apampink

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *